Ikeas golv "Tundra"
Vi ska flytta till hus om en vecka och har tänkt köpa Ikeas laminatgolv Tundra antikutseende. Är det någon som har erfarenhet av det golvet och eventuellt någon bild?
Vi ska flytta till hus om en vecka och har tänkt köpa Ikeas laminatgolv Tundra antikutseende. Är det någon som har erfarenhet av det golvet och eventuellt någon bild?
Jag har lagt flera laminatgolv "Tundra" från IKEA. Dock ej det med antikutseende. Det är absolut mycket prisvärt, och ger ett resultat i nivå med betydligt dyrare alternativ.
Vi har lagt det golvet fast i ekutseendet. Jag tyckte det var väldigt känsligt och att det fick ur flisor jättelätt. Men så är det kanske med alla laminatgolv...
Ett golv jag verkligen rekomenderar annars är ett riktigt trägolv från ByggMax, ursnyggt och slipbart. Det är lite dyrare, men prisvärt.
Ok, jag hoppas i alla fall att vi blir nöjda med det.
Någon mer med erfarenhet?
Jag har inte det utförandet men har lagt tundra i hallen. Är helt nöjd med resultatet! Haft det i ca 1 år nu och det är inte slitet alls.
Min mamma har tundra bok i köket och den har tyvärr inte alls varit bra, flisor har gått ur och den har blivit sliten på sina ställen. Nu är iofs min mamma väldigt pedantisk och städar mkt (alltså MKT!), så kanske det kan ha med saken att göra? Vad jag förstår menar IKEA att man kan lägga Tundra i kök i alla fall, så det borde hålla.
hej jag tror att de är ek antikt vi har lagt i vårt kök. Kan titta på min sida finns nån bild över det.
Vi är jättenöjda med det. har även lagt björkgolvet i två andra rum o de vart me bra.
Är ju lång garanti oxå på golven 10år om jag inte minns fel.
kan varmt rekomendera det!!
Hej!
Vi har själva lagt Tundra Ek golv hemma i köket,hallen och datarummet. Skulle inte rekomendera någon att köpa golvet Fick flisor rätt snabbt och det var inte snyggt. Golvet är väldigt känsligt.
Mvh Dinka
Låter som ni har lite olika erfarenheter. Om det är garanti på golvet, får man inte lämna tillbaka det om det går flisor i det?
Sprattla: Just garantier kan vara lite knepiga vad de faktiskt täcker. I min mammas fall känner hon att hon inte orkar bråka om saken oavsett, iom att hon fått hjälp att lägga in golvet och då skulle behöva bryta upp och lägga nytt golv. Det skulle bli besvärligt, även om IKEA skulle åta sig att stå för hela kostnaden.
Hade det varit mitt golv hade jag nog undersökt vad garantin säger och gjort ett försök i alla fall.
Jag har hört väldigt mycket negativt om Ikeas golv. Det kan vara värt att kolla på större bygghus efter nedsäkta varor.
Vi har Tudra laminatgolv från Ikea och är jättenöjda med det Speciellt med tanke på vad det kostade !! och min man som var negativt inställd på att ett billigt golv från Ikea skulle vara nåt bra blev själv mycket imponerad. . .och dessutom var det lätt att lägga ner.
Det ända negativa är ju att det känns lite kall, men så känns ju alla laminatgolv. Ska man ha varmt om fötterna ska man no ha golvvärme eller äkta trä. . .Lycka till !! Ni blir säkert nöjda med ert golv
Glömde skriva att vi har Tundra antikutseende
Man skall ju också komma ihåg att vara noga med förarbetet, underlaget och läggningen. Att använda rekommenderade verktyg etc.