• Ärtan 83

Koffeinfritt kaffe?

Koffeinfritt snabbkaffe, Nescafé, borde väl vara ok att dricka eller? Har undvikit vanligt kaffe hittills, men börjar bli så himla sugen på kaffe nu! Är i vecka 27.

• Svar på tråden Koffeinfritt kaffe?
  • Mellsan666

Det går säkert bra :)
    Jag drack kaffe under hela min graviditet & det var då ingen fara.
    Visst ja drack kanske en kopp om dagen & det var ingen fara sa min bm.
    Då mena ja kaffe med koffein

• HelenaMaria

Man kan dricka kaffe under graviditeten och det är godare med vanligt kaffe än med koffeinfritt. Jag kunde inte dricka kaffe i början eftersom jag helt enkelt inte var sugen. Nu dricker jag en kopp/mugg på förmiddagen och en på eftermiddagen. Ibland lite mer och ibland mindre.

Kolla slv.se för rekommendationer.

• jazzy

Dricker bara koffiefritt kaffe.Märker ingen skillnad!!!!!

• Roxy

Jag dricker också koffeinfritt som jag brukar göra latte med. Men jag har läst någonstans här på FL att det finns mer gifter i det koffeinfria kaffet, någon som vet nått om det?

• Jättemagnetisk färgglad mammut

Jag läste någon forskarrapport där dom hade jämfört verkan på kroppen mellan vanligt kaffe och koffeinfritt kaffe. Bl.a blodtrycket påverkades i lika stor grad med båda sorterna, så det är kanske inte så mycket "nyttigare" med koffeinfritt kaffe.

Men när det gäller graviditet, så är det väl ändå framförallt koffeinet som påverkar bäbisen, så då är det nog bättre med koffeinfritt kaffe.

• Jess83

Jag har nyss köpt koffeinfritt då jag trodde det var koffeinet som var det skadliga, jag är helt kaffe tokig och driker minst 3kop om dagen :-/

• oxytocin

Livsmedelsverket säger max 3 dl kaffe om dagen. Antar att de menar vanligt med koffein. Köp ekologiskt också så slipper du alla gifter och bekämpningsmedel, som det finns mycket av i icke-eko-kaffe.

• s v e a

beabea - jag har också shoppat koffeinfritt kaffe, tänkte dricka kaffe med gott samvete bara det att nu är jag inte alls sugen på kaffe längre.
    Är inte ens sugen på vin som jag tycker är såååå gott! (vilket iofs är bra nu) Min favvorätt pasta med tomatsås känns jätteäcklig...

• Alle

Jag är en sann kaffemoster men nu är kaffe äckligt! Det enda jag dricker är latte, gärna då en riktigt krämig kanellatte med mycket socker

Det var likadant förra gången, direkt efter förlossningen gick jag tillbaka till mina vanliga kaffedrickarvanor - massor

Det kan ALDRIG bli för mycket glitter!!!
Svar på tråden Koffeinfritt kaffe?