• snickerboa

ni som gjort kejsarsnitt, hur länge efter var ni svullna då?

Hej fick ett planerat snitt gjort för 3 & 1/2 månad sen & tycker vissa dagar att jag är rejält svullen om magen, & vissa dagar är jag smalare?? Nån mer som har så här att det svullnaden kommer & går? Hur länge brukar det vara så?

• Svar på tråden ni som gjort kejsarsnitt, hur länge efter var ni svullna då?
  • Skogsgrön

Oj. Låt mig se, tror det var runt 4 månader som det började bli mer normalt, så du är snart där!!

• snickerboa

tack skogsgrön :) blir ju lite neråt när inga byxor passar... Fast å andra sidan så får man en stor aptit när man ammar... Men & andra sidan så farför skiljer det sig då så markant mycket från ena dagen till den andra då? Var det så för dig med skogsgrön?

• snickerboa

skogsgrön har du ingen gästbok man kan skriva i? :)

• Skogsgrön

Jovisst har jag en gästbok! Men det jag får aldrig beök i den, så välkommen!

• Skogsgrön

Tog 5 månader innan jag kunde ha mina vanliga kläder. Var verkligen jättesvullen och såg gravid ut...

• m00nfl0wer

Jag var knappt svullen. Åkte hem 2 dar efter snittet och levde precis som vanligt. Visst hade jag lite ont i några veckor. Men det gick över, behövde inte ens ta mina smärtstillande. :) Och jag kunde ha mina vanliga kläder efter (Hade mycket prassel, mjukis och så) Mina jeans kunde jag ha efter ungefär ett halvår :)

• snickerboa

men ingen gästbok som syns när man går in på din presentation? Var hittar jag den?

• Skogsgrön

Gör den inte? Ah, det förklarar varför jag aldrig får besök i den... Hmmm. Fattar inte varför? Konstigt.

• Skogsgrön

Nu då? Funkar det bättre, hittade ngn inställning?

• Sussipussi

fick på mig mina gamla byxor efter ca 6 månader. men har har fortfarande en större mage än förr. det är liksom som en deg. jättejobbigt för jag kan ha byxor, men de åker ner hela tiden, fast jag har en stor mage......fattar inte....

• snickerboa

sussipussi som en deg känner jag igen... när jag står upp syns det inte så mkt men sitter jag och tar tag imagen då jädrar snackar vi jäst deg ;D

• Mjusch

Snittades också för 3,5 månad sedan och jag är fortfarande lite svullen. Särskilt ovanför ena delen av snittet. Det kommer och går precis som du säger. Men det blir lite mindre hela tiden.

• snickerboa

mjusch: ja så känns det, undrar när allt har lagt sig...

• Nathalia

Mellan 3-6 månader tog det för mig på mina snitt.

• snickerboa

skönt att höra nathalia :)

• Mysehumlan

Snittades också för 3½ månader sen. Är också svullen till och från. Men det blir mindre och mindre. Får känslan av att det är mer svullet när jag sovit på magen, och när jag lyft lite tyngre saker. Men det går nog snart över hoppas jag.

• Nathalia

Skall snittas nu i Sep igen.

Man kanske kan fråga om dom samtidigt inte kan ta bort allt onödigt som satt sig på magen, sånt som aldrig försvinner när man fått många barn. (ler)

Svar på tråden ni som gjort kejsarsnitt, hur länge efter var ni svullna då?