Tunt bebishår vid 1 och ett halvt!
Ni med barn som hade dåligt med hår eller tunt, flygigt bebishår vid 1,5 år. NÄR blev det mer "riktigt hår" på hela huvudet?
Ni med barn som hade dåligt med hår eller tunt, flygigt bebishår vid 1,5 år. NÄR blev det mer "riktigt hår" på hela huvudet?
Ett tips är att klippa håret, gärna ofta Det ökar på hårväxten plus att det blir bättre kvalitet på håret!
Tack hille77. Klippte luggen igår. 1,5 cm ungefär. Men är det verkligen sant att det ökar hårväxten och kvaliten blir bättre..?
Det har fortfarande inte blivit "riktigt hår" på hela huvudet. Men vi klippte håret på våran son när han var 2,5 år nu i februari och det har blivit "kraftigare" inte lika flygit nu. Men det har ännu inte "mer" hårväxt på hela huvudet.
Det är väl bara att hålla ut. Vet inte var hon fått sitt tunna hår ifrån, hennes mamma hade lång page i samma ålder och hennes pappa hade grymt tjockt hår... Stackars liten. Eller stackars löjliga mamma som bryr sig för mycket om hår! : )
Ja faktiskt är det sant! Min frissa var på mig som bare den *skratt* Hon sa att särskilt när man har tjejer så vill man inte klippa av det lilla hår som finns där, men man ska det tyckte hon. Och om du tänker efter så ser man ofta små killar med mycket/tjockt hår, det är ju för att dom klipps tidigare. Ida (min äldsta) hade lite hår och väldigt tunt, klippte henne (hos frisör) för första gången när hon var två. Men oj vad det var värt varenda krona Håret blev verkligen genom-klippt och sen har det gått undan.
(Man måste liksom klippa av det tunna bebishåret för att det "riktiga" ska växa ut)
Förtydligande : Hårväxten är ju självklart olika från barn till barn, och ALLT hår på hela huvudet växer ju inte ut fortare för att man klipper det lilla som finns
Men det håret som redan finns - det växer fortare och blir tjockare.
Hur kan det påverka hårväxten att klippa håret? Håret växer ju från hårsäcken som inte kan känna av om håret är klippt eller inte. Eller har jag missat nåt? Min dotter har också bebishår fortfarande och larvig som man e så vill man ju att det "riktiga" håret skall komma igång!
hur sjutton kan håret växa snabbare för att man klipper det ??? Är inte det bara en myt ??
Se mitt inlägg, nr 6... Säger absolut inte att jag är nån expert på det här, men flera som jobbar i hårklipparyrket säger att det faktiskt är så, plus att jag tycker det är rätt logiskt - klipper man av de tunna fjuniga topparna så upplevs ju självklart håret som tjockare när det "nya" växer ut och att håret faktiskt stimuleras att växa fortare...
Tack Hille! Jag förstår. Då får jag sätte saxen i håret lite hårdare.
goodi: Lycka till
Min dotters kusin hade knappt ett hårstrå kring fram tills han blev 2. Men efter det tog det fart... på bara några månader hade han massor av hår och häromdagen klippte de av hans låååånga fiiiina lockar för första gången. Nu är han snart 3.
min lilla maja, 1,5 år har jättelite vitblont hår.. :P
Tror snarare att om man klipper håret så verkar det tjockare. Så är det ju på vuxna i alla fall....