Lägga sten i rabatten
Har en rabatt runt hela huset där kvinnan som bodde tidigare odlat en massa fula rabarberliknande schabrak parallellt med ogräsliknande saker. Nu tänkte jag slita upp rubbet och lägga rund natursten där. Jag har förstått att man måste dra upp all växtlighet med rötter och allt och sedan placera en duk under stenarna. Som ni kanske hör är jag inte så insatt och skulle gärna vilja ha råd och tips på hur man går tillväga? En del sätter väl lite växter här och där mellan stenarna men jag tror ärligt talat jag skippar det, utan kommer att ha blommor och små land på gården istället i små "oaser" som jag ska försöka arrangera.
Bor uppe i norr och vet inte om det kanske är för tidigt att börja med detta, vet inte ens när tjälen går, och jag antar att den måste ha gått innan man ger sig på att gräva upp rötter och sånt? OM jag inte skulle få upp alla rötter helt och hållet, är det ngn stor skada skedd? Inget borde ju kunna växa upp om jag lägger en duk över och sedan sten på? Var inhandlar man en sådan duk som jag då hoppas finns på metervara eller liknande?