• Lilltösa

Sälja soffa på blocket?

Vi har lagt ut vår soffa till försäljning på blocket. De som har ringt hittills vill att VI står för frakten! Dvs i slutändan får man inte ut något för frakten kostar ju lika mkt som det pris vi begärt!!!
    Hur gör man med detta?? Irriterande!! Kan man ju lika gärna ge bort sakerna!

• Svar på tråden Sälja soffa på blocket?
  • marlene23

vadå.. nää de får väl komma och hämta soffan själva. varför skulle ni skicka den?

• flipperkulan

Vi har både sålt och köpt soffor på Blocket.
    De som köpte hämtade på plats för de bodde i samma stad och de vi köpte hämtade vi i Sthlm.

Skriv i annonsen att soffan hämtas där ni bor och att ev frakt betalas av köparen. Är ju inte konstigare än så. Det är väl rätt självklart att inte säljaren ska betala frakten om man inte kan hämta den själv?!

• målvakten

Säg bara att den hämtas där den står eller motagaren betalar porto. var sten hårda på det. vill dom verkligen ha soffan betalar dom porto eller hämtar. så har alltid jag gjort när jag sålt och köpt raker på blocket.

• Freiya

klart som fan att dom ska betala soffan?! annars e det ju som att ni skänker bort den och det har ni ju knappast tänkt göra till nån ni inte känner?

• Lilltösa

Ja jag tycker det är självklart att man hämtar det man vill köpa. Men nu är det flera som har ringt och sagt att de inte har tillgång till bil, eller körkort eller att de inte kan hämta....knäpp-gökar!

• Snossan

klart man får hämta eller betala frakt själv om man ska köpa soffan från blocket

• Anna Paulita
    Lilltösa skrev 2007-04-18 10:58:47 följande:
    Ja jag tycker det är självklart att man hämtar det man vill köpa. Men nu är det flera som har ringt och sagt att de inte har tillgång till bil, eller körkort eller att de inte kan hämta....knäpp-gökar!
    Fast det är ju knappast erat problem! Vill man ha en soffa får man ju lösa det själva ju. Verkligen knäppgökar....
  • Sarge

Det finns idioter till allt.

Vill man köpa något, så fixar man frakten själv!
    Det är ju knappast säljarens problem att köparen inte har bil !

• sunmaid

Klart dom får komma och hämta den. Jag kan ju inte ringa till ICA och köpa mat och begära att de ska betala en taxi med matpåsarna i hem till mig...

Måste de bort med en gång? Annars så låter du dem bara vara kvar på blocket tillslut måste ju någon med körkort vara intresserad.

• Lilltösa

Jo det är ju det....vi ska flytta och behöver ha bort dem före visning osv....så det är liiite akut. Men om det inte kommer ngn så får vi väl kasta dem ändå....
    De är rätt fula också så de kanske drar till sig konstiga människor

• Zenobia

Vill man ha soffan får man väl hämta en. Det var som när vi sålde våran bil, han sa direkt ett övre pris än vi tänkt oss för bilen. Men sen när det kom till kritan skulle vi köra ner den till Sthlm åt. Alldrig sa vi och då la han bara på.

• Äppelkaka

Jag annoserade nyss ut min soffa på blocket och skrev "soffa bortskänkes" och att den som vill ha en gratis soffa kunde komma och hämta den. Fick massor av svar och ett par dagar senare var soffan bortfraktad. Om ni kan tänka er att skänka bort den för att få iväg den så kan det nog gå smidigt. Min soffa var dessutom sönderklöst av katten men det var visst inget hinder

• Sussie77

Självklart ska dom som köper betala frakten om ni ska skicka dom.
    Om man köper något från internet så står inte företaget för frakten, det får köparen stå för.
    Men jag hade inte idats skicka sofforna över huvudtaget även om köparen betalar frakten, då hade dom snällt fått komma och hämta sakerna om dom är intresserade, annars hade det fått vara.

• AnneSophie
    Lilltösa skrev 2007-04-18 10:58:47 följande:
    Ah ja, det finns dom som försöker.
    När vi sålde klädskåp på blocket så ringde flera och tyckte att vi kunde 1) hyra en släpvagn och 2) köra skåpen till dom...!!?? Dessa personer bodde över hela Sverige. Närmaste i Stockholm och längst bort i Värmland.
    Helt galet.

Uppdatera annonsen och skriv att dom får hämta soffan själva.
    Hur står det till med moralen? www.familjeliv.se/Forum-5-74/m19482368.html
  • principisessan

vad är det för nötter som svarat ¨på er annons?? självklart ska de hämta den eller stå för frakten själva.
    Fast man brukar få en del konstiga svar också när man säljer grejor på nätet.
    När vi sålde våra indiska möbler så var det ett par som kom o titta o sa att vi hade skitfula o dåliga saker o att det är lika bra att vi säljer det till dem för halva priset än att vänta i onödan på att nån ska betala det vi begärde.
    Skratta bara o sa att det var den konstigaste prut-taktik jag hört.. sålde möblerna för det vi begärt sen o självklart fick de hämta prylarna själva..

• Smajla

Självklart ska köparen stå för frakten!

//Nyinflyttad!!!
Svar på tråden Sälja soffa på blocket?