• MrsNelson

Åka till Visingsö, vad ska man göra, vad får man inte missa?

Ska åka till Visingsö i sommar, vad ska man göra, vad får man inte missa?
    Tips tack!!

• Svar på tråden Åka till Visingsö, vad ska man göra, vad får man inte missa?
  • MrsNelson

ja remmalag kan ju vara kul!

• MrsNelson

är det ingen mer som varit där som har tips?

• Marie IE B

Tyvärr är Visingsborg stängd pga rasrisk men den är häftig att se även från utsidan.
    Längst ner i söder ligger ruinen av Näs Slott, uppe i norr ligger Erstaviken med fint bad. På gångavstånd från hamnen ligger Örtagården. I Kumlaby kyrka kan man ta en tur upp i kyrktornet (remmalagen stannar där). Vill ni ha lite nostalgi så stanna och ta en fika på Öbergs kafé. När i sommar ska ni dit? I mitten av juli är det "Grevskapsveckan" och då händer mycket. I mitten av aug är det Riddarspel på ön men jag tror du hittar all info om detta under evenemang på http://www.grm.se/turistinfo/

• MrsNelson

Tack så mycket!! Ska kolla in länken på en gång! Synd att visingsborg är stängd, var där för flera år sen!

• Känslan

Finns tyvärr inte så mycket att göra på Visingsö.Remmalagan är en klassiker.Hyr gärna cyklar och cykla runt ön så får ni nog mest ut av resan.

• MrsNelson

Grevskapsveckan hoppar vi nog över, inget för oss...

• Längtar efter en liten

Åhh Visingsö,har tillbringat 4 veckor varje sommar i ca 12 år där. Min kompis bor där och jag rider mkt där då jag är där. Har nu varit med om en allvarlig ridolycka där så nu vågar jag inte rida mer

Mamma tänker på dig,hur du har det där uppe :( Puss
Svar på tråden Åka till Visingsö, vad ska man göra, vad får man inte missa?