Fettfläck på min nya tröja!!
Är det någon som vet hur man får bort en fettfläck från en tröja? Jag blir helt galen här Den är helt ny och så får jag olja på den..
Provat med fläckborttagningsmedel som inte fungerade alls.
Är det någon som vet hur man får bort en fettfläck från en tröja? Jag blir helt galen här Den är helt ny och så får jag olja på den..
Provat med fläckborttagningsmedel som inte fungerade alls.
Testa att gnida in fläcken med YES handdiskmedel och sedan tvätta som vanligt i maskin. Brukar funka på de flesta fläckar.
Att jag inte tänkte på det Tack!
Galltvål ska funka på det mesta. Kolla på galltval.se för närmsta återförsäljare.
Aldrig hört talas om, men var inne och kollade på deras sida nu. Tack för tipset!!
YES diskemedel slåt allt när det gäller att få bort fettfläckar på kläder.
Hade ett par pippigula träningsbyxor förrut, satte mig i en klick bodylotion på gymmet en gång, fick en fläck stor som en 5krona på rumpan *INTE KUL*
provad ealla möjliga fläckbortagningsmedel, men inget funkade.
Efter flera år(!!) fick jag tipset om YES och provade.. Döm om min förvåning när fläcken var borta ....
Jag tipsar också om galltvål. kanon! Jag har den flytande varianten. har jag en fläck på ett plagg så gnider jag in fläcken med galltvål innan jag tvättar den som vanligt i maskinen. Galltvål finns bl a på coop. Men tänk på att göra det i första tvätten efter att du fått fläcken, annars är det risk att man "tvättar in den".
fick ock¨så fettflääckar på mina nya tröjor, vit t-shirt och en gul...gned in med YES innan de åkte in i tvättmaskinen...sen var de borta!!