• Ulo

    Jag skall vara pappaledig!

    Jag tog idag snacket med min chef om pappaledighet. Jag skall vara hemma från semestern och fram till januari 2008. Han sade bara "vad kul! njut av det, detta löser vi". Vet att jag har rätt att vara ledig men man drar sig ändå lite för att "släppa bomben" men nu är det klart!

    Fy fan vad bra det känns och vad kul det skall bli!!

  • Svar på tråden Jag skall vara pappaledig!
  • Jakerlund

    Lycka till, bästa jag gjort att vara pappaledig... jag var ledig 7-8 månader med vår dotter, och det var kanon!

  • KaiN

    det kommer att bli din bästa tid kan jag lova... var själv hemma med dottern från aug 06 till jan 07 och jag ångrar mig inte

  • Mikkel räv

    Kan inte annat än hålla med ovanstående, även om det var delvis annorlunda än jag tänkte mig från början!

  • KaiN

    visst blir dagsrutinerna anorlunda men man vänjer sig snabbt =)

  • Ulo

    Kul att höra. Man är ju lite skakis för att ta helhetsansvaret. Har ju heller aldrig varit "hemma" dagtid, skall bli oerhört spännande, men som sagt känns det som en betydligt tuffare utmaning än vad jag brottas med på jobbet..

  • Ulo

    Har en oerhörd respekt för vad min fru uträttar på dagarna

  • KaiN

    ja det är mycket annat än bara att ta hand om barnet... maten ska fixas och resten av hemmet... men man fixar det, nu så har jag hjälp med allt jag gör =)

  • bönanspappa

    Jag kan baa hålla med Ulo, jag går själv på pappaledighet from idag 20/4 fram till 31/10-07. Hade första dagen själv idag.. vilken känsla man kommer ju från ett arbete där man är van vid att ha full kontroll till att helt plötsligt bli styrd av en liten tjej som inte klara sig själv alls.

    Men det är helt underbart...

  • Snappopp

    Är hemma från 1/1 till augusti. Underbart! Drog mig också för att berätta på jobbet men när jag gjorde det sa chefen: Kul, passa på för tiden kommer aldrig igen. Däremot är det andra på jobbet som säger: ska du vara hemma sååå längeee! Skulle de nog aldrig säga till en kvinna.

    Lycka till!

  • raggarn

    Själv går jag på pappaledighet om fem dagar. 1/5 till 31/8. Gött!! Sedan står min arbetsgivare för 10 procent av lönen när jag är ledig. Inte mycket men det blir några kronor extra.

  • bjojne

    Ha det så roligt.
    Jag är själv pappaledig och jag tycker att det är superkul!

Svar på tråden Jag skall vara pappaledig!