• Yolanta

Var kan man simma med delfiner?

Är det någon som vet var man kan simma med delfiner?

Vet att kolmården har där man kan få vara med och lära sig om och få klappa delfiner.

- Men min väns största önskan är att verkligen få simma med dem och hon fyller snart, så det hade varit så roligt att kunna samla i hop till det. Om inte Sverige har, vet någon om något annat land i närheten ev. har?

• Svar på tråden Var kan man simma med delfiner?
  • Jenny26

Tror att man kan göra det på Kolmården men är inte helt säker! Som du skrev så har dom ju där man kan lära sig om dom och klappa dom men om jag inte är helt fel på det så kanske man får simma oxå. Ring och hör med dom iallafall

• skrollan86

jag har gjort det på Kålmården..men där får man inte simma med dom men jag är oxå en delfin älskare och att få va så nära va de häftigaste jag gjort.. tror säkert att din kompis skulle uppskatta de de gjorde jag...säger bara e sak

SÅÅÅÅÅÅÅ himla mysigt de va!!!!!

• lisalove

Finns ett företag på nätet som säljer upplevelserpresenter. www.liveit.se där har jg sett att det finns.

Våren som kom och försvann
  • Yolanta

Det blir helt klart Kolmården om jag inte hittar någonstans där hon kan simma med dem (kollade med Kolmården och man får inte simma med dem där). Gick även in på liveit.se och där står det faktiskt att man kan simma med delfiner, men när man klickar närmare så kommer man in på kolmårdens hemsida - och där kunde man ju inte det .

Det hade verkligen varit roligt om det gick att ordna att simma med dem. Ingen som vet var och om man kan simma med delfiner?

Tack för alla svar hittills

• skrutthumlan2

jag har simmat med vilda delfiner på Nya Zeeland, men det blir nog lite väl långt för er att åka dit! Annars tror jag att seaworld har så att man får simma med delfiner, kan också bli långt!

Vad får man göra på kolmården då?

• Polgara

På kolmården får man inte simma med delfinerna, p g a infektionsrisken. Men har man tur så kan man få komma dit på ett besök "bakom" kullisserna och man har då även möjlighet att klappa dem!
    Man får tvätta sig noga och sätta på sig galonkläder samt gummiskor sen sätter man sig på den där "plattformen" och bara väntar på att de ska komma fram till dig och hälsa...sååå otroligt häftigt!

Delfinerna är gummiaktiga i skinnet och man blir lite oljig...deras utandningsluft luktar illa..hihihi!

Lycka till men att hitta något alternativ TS!

Mvh Polgara

• Yolanta

Tack så mycket för alla svar Kul att veta lite hur det funkar oxå!

Svar på tråden Var kan man simma med delfiner?