• cosmonova

Tandblekning

Någon som har blekt tänderna hemma?
    Hur mycket kostar det?
    Hur länge håller det?
    Vilket märke är bäst?

Jag har fått missfärgningar på två av mina tänder efter en rotfyllning så jag vill verkligen få bort det!

• Svar på tråden Tandblekning
  • Minna07

Dantway tro jagatt det finns ett "märke" som heter. Sök på det på nätet. Har hört att det ska vara väldigt bra.

Viktigt när man bleker är att man inte har några sprickor eller lagningar på ytorna som man bleker.

• cosmonova

Attans..jag har en spricka på ena framtanden :( Men tandläkaren sa inget om det. Det var hon som sa att jag skulle bleka..

Blir sprickan extra vit då eller vad händer?

• korthår

Sitter här med tandblekningsskenan på och surfar. Det är jobbigare äm man tror, två timmar om dagen i stillhet men det är det värt.Nu börjar rresultatet komma efter 8 timmar men det är en bit kvar. Jag kör en rad i taget för att kunna se skillnaden.

• cosmonova

korthår

Vad änvänder du för sort då?

• korthår

Dentway, 419 kr med frakt.

• cosmonova

Aha..men hur blir det om man har en spricka då?

Någon annan som har provat eller vill rekommendera nåt märke?

• CarlHerman

Tror inte det funkar med vanlig hemmablekning om missfärgningen beror på att tänderna är rotfyllda. Dom måste nog blekas "inifrån". Ring och kolla med tandvården.

• cosmonova

men skit då.. annars måste jag vänta minst ett halvår innan jag får göra det hos tandläkaren. Vill ju inte gå runt med gråa tänder när resten är vita..

• korthår

Jag tror inte heller at det går att bleka en rotfylld tand, det är något annat.

• Glitter Scarf

Jag vill bleka tänderna också men har inte råd *tror jag*

• Tess76

2 timmar om dagen???

Den jag hade skulle man ha 20 min om dagen, jag ska leta efter vilket märke det var.
    //Kalla fötter, varmt hjärta.
  • Mailo

Jag blekte min rotfyllda tand för 2 veckor sen, men man bleker inifrån flera gånger för att det ska ge resultat. De e inte alltid att resultatet blev så bra, men på mig blev det kanon.

• Garry

Har inte blekt tänderna själv, men är det inte bättre att gå till en tandläkare? Det känns lite som experiment att göra hemma....

• korthår

Ju längre tid man sitter ju färre gånger.

• Tess76

BrilliantSmiles hette det jag hade, och nu när jag läser så står det 2 timmar men när jag köpte för ett år sedan så är jag säker på att det inte var så länge...ja ja...

Jag tycker nog också du ska gå till tandläkaren när det handlar om att bleka en rotfylld tand. Lycka till iaf!
    //Kalla fötter, varmt hjärta.
  • cosmonova

Mailo

Men du gjorde de hos tandläkaren då? De kanske är bättre att göra där iaf.. Hur mycket kostar de?
    Jag kommer ju få bleka tänderna hela livet om jag inte vill att det gråa ska synas :(
    = Dyrt!

• Mailo

Ja, de va hos tandläkaren. De va ganska dyrt, en framtand kostade runt 2000:-, fast de va värt varenda krona. Dom sa att jag kanske får göra om det om några år, fast då räcker det bara med att dom lägger på blekning på tanden.

Man kan ju numera bleka hemma med samma medel, fast det skulle jag aldrig våga. Medlet va så starkt så det stannar blodcirkulationen på det stälen där det hamnar (inte tanden givetvis. Fick lite på läppen och i gomen, de va INTE skönt. Kändes som det frätte sönder allt. Va alldeles vit på läppen en halvtimma efter. Fast de va ingen hemsk smärta, utan snarare obehagligt.

Skulle nog gå till tandläkaren om jag vore du, så det blir ordentligt gjort.

Svar på tråden Tandblekning