• Tequila

Vad ska man undvika att äta när man är gravid?

Jag har i dag fått reda på det jag anat ett tag, nämligen att jag är gravid!!!

Det jag undrar nu är vilken mat man ska undvika som gravid? Vet att man inte ska äta rått kött eller opastöriserade ostar, men vad mer finns som man ska undvika? Man vill ju undvika det som är direkt olämpligt.

• Svar på tråden Vad ska man undvika att äta när man är gravid?
  • Lotta73

Grattis!
    Du kan gå in på Livsmedelverkets hemsida där har de information om vad man bör undvika.
    www.slv.se
    Informationen hittar du under Mat&Hälsa-
    Råd och Rekommendationer-Gravida

• Nyfiken gul

Och så vill jag tillägga att du ska ta allt svammel, skvaller och myter om gravida och matvanor med en STOOOOOR nypa salt!!

Det figurerar massor av trådar här på sidan, den ena tråden är konstigare än den andra där man skrämmer upp varandra till den milda grad att man knappt vågar skala en banan för att det kan vara farligt...

Du får massor med bra information från din barnmorska och läs på livsmedelsverket. Resten löser du med sunt förnuft!

Lycka till och grattis!

• Litet knyte

Håller med nyfiken gul..ta dessa sidor/inlägg om mat för gravida med en nypa super salt...sunt förnuft måste få råda...Livsmedels verket har gett ut en broshyr om vad du skall undvik, den är superbra, följer den själv samtidigt som mitt förnuft råder är v 38+5 och mår super...Broshyren kan du antigen beställa på livsmedelsverket hemsida eller prata med din BM hon har säkert någon....Ät och var glad...OCH GRATTIS föresten.

Svar på tråden Vad ska man undvika att äta när man är gravid?