• France

Vilken tvättmaskin är bäst ??

Vad har ni för tvättmaskiner som funkar utan problem ?

• Svar på tråden Vilken tvättmaskin är bäst ??
  • kaksmulan

Electrolux
    (kolla på pricerunner...)

Felixens♥ och Ellendellens ♥ stolta mamma, alias kaksmulan!
  • Dundermamman

Cylinda FT 46, en helt suverän maskin!

Utdrag från www.cylinda.se om FT 46

•A i energibetyg, A i tvättresultat, A i centrifugeringseffekt•400-1600 varv centrifugering•Knapp för hög vattennivå•Fullelektronisk programstyrning•Återstående tid samt temperatur och centrifugeringshastighet visas i display•Intelligent minnesfunktion lagrar automatiskt senast använda program•"Barnspärrade" program•Lucka utan gummibälg•Löstagbara tvättvalkar•Superskölj, 7 sköljningar istället för 5•Temperatursensor•Specialtillverkade SKF-kullager•4 kraftiga fjäderben•Separat hand- och ylletvätt•Temperaturval: 30-40...90-95°C•Fördröjd start 1-24 timmar•Sensi Save•Sveriges första Svanmärkta hushållstvättmaskin•Praktisk avlastningslucka•6 tillvalsknappar:- temperatur- centrifugering- fördröjd start- superskölj- energispar- skrynkelfritt

• France

Jag har sett Artur Martin maskiner som tillverkas av Elektrolux som verkar rätt bra.

Dundermamman, Cylinda finns nog inte här i Frankrike tyvärr, men jag har precis haft en "Intelligent/fullelekronisk maskin" i 700 euros klassen och den var bara skräp !!!
    Jag vill ha en räjäl maskin utan en massa elektronik !!

• Trinitario

Vilken spännande tråd du har gjort France . Tyvär kan jag inte hjälpa dig med tvättmaskiner.

Satan den allsmäktiga -the one and only!
  • France

Du kan fâ en bulle istället Trintario
    Jag har väl förstâtt att Satan himself aldrig tvättar sina kläder

• Ta gueule

v har en cylinda då den sköljer bäst, eller den gjorde det när v köpte den

Förnuft, är något som inte jag har
  • France

Sâ den skjöljer inte lika bra längre Ta Gueule ??
    *Lägger Cylinda pâ min minus lista*

• Ta gueule

Jo , jag menar den var bäst i test.
    N vet jag inte vilken som är bäst i test när det gäller sköljning.
    Min farbror som kan mycket om tvättmaskiner brukar säga att man ska köpa svenskt.

• France

Electrolux var väl svenskt förut ??

• Ta gueule

Jag vet inte jag brydde mig bara om sköljningen då jag får klåda om inte tvättmedlet är helt borta

• Dundermamman
    France skrev 2007-04-18 17:00:16 följande:
    Electrolux var väl svenskt förut ??
    De flesta av Electrolux-delarna (även Electro Helios & Husqvarna) tillverkas i Baltikum, men vissa maskiner monteras sedan ihop i Sverige (Mariestad) och kallar det svenskt, enligt min bror som arbetar i en El-Kedjanbutik.
  • minibulan

Bosch WAE28464, tyst, smidig och ingen klåda här inte!

• Ta gueule
    minibulan skrev 2007-04-18 17:09:44 följande:
    Bosch WAE28464, tyst, smidig och ingen klåda här inte!
    Det beror på hur känslig hud man har. Jag kan inte tvätta i tvättstugan om någon har annat tvättmedel än VIA.
  • Pelargon

Indesit, inköpt på Darty. En av de billigare maskinerna. A-klassad, enkel, inget tjafs. Två år och ett halvt år nu och fortfarande inte ett enda problem med den (peppar peppar!!)

• Ameos

Vi har också Cylinda (FT34). Funkar toppen och är lätthanterlig!

Svar på tråden Vilken tvättmaskin är bäst ??