• Milimani

När börja använda bygel BH igen??

Jag är såååå trött på sunkiga amningsbh:ar och hängiga tuttar! Vet att bygel BH kan orsaka mjölkstockning, men snart står jag inte ut längre. Jag ammar ju inte så mycket dagtid (2-3 gånger) längre och mjölkproduktionen har anpassat sig efter det (det vill säga de är inte stora och snygga längre).

Kan man testa vanlig BH med bygel eller är det dumt? Har aldrig haft problem med mjölkstockning tidigare.

• Svar på tråden När börja använda bygel BH igen??
  • ebben

jag vågade först efter avslutad amning,helt o hållet!!
    var så rädd att få mjölkstockning......

• Milimani
    ebben skrev 2007-04-18 16:05:55 följande:
    jag vågade först efter avslutad amning,helt o hållet!!var så rädd att få mjölkstockning......
    Ledsen Jag som tänkt amma i flera år...
  • ebben
    hehe,du har tänkt amma i flera år,men vill inte ha sunkiga amningsbhar o hängtuttar .....hehe.welcome to the real world .
  • ebben

haha,nä,men det finns ju frächa snygga amningsbhar med!

• Razzla

Hm.. jag hade bygel i min ammningsbh och hade inga problem

Se i mina ögon att jag ler
  • Kajsan

Jag har kört bygelbh hela amningen ( ammar fortfarande efter 18 mån ) och aldrig haft minsta problem.

• chillie

Jag har alltid haft bygel. Visste inte ens att man kan få problem av det Fundersam

• Anne69

Jag har saknat de riktiga bygel-BH:arna under hela amningen.....men bytte först när jag bara ammade på morgnarna o istället kunde dra upp nattlinne/pyjamas. Tror att det är väldigt krångligt att få ut bröstet ur BH:n om man ska amma flera ggr om dagen, men allt går ju!

• Taffer

Jag har haft bygel bh hela tiden. Har inte haft någon ammningsbh utan med bygel och vaddering Slapp man inlägg om man skulel läcka, haha

• wellpapp

men mjölkstockning verkar ju inte vara någn regel pga bygelbh?!
    min syster hade samma underkläder som vanligt och hon led inte av någon mjölkstockning såvitt ajg vet...

• lintus

Jag har använt bygelbh hela tiden och har inte fått några problem än "peppar, peppar"

• de blir en flicka

jag har köpt en ammningsbh med mjuk bygel super nöjd det är den bästa bh:njag har haft. Inhandlad på grow in life.

• mamma0011

Jag använde amningsbh med bygel och fick bröstböld av det. Fick 41 graders feber och måddde inte speciellt bra. Så denna gången vågar jag inte använda ngn bh med bygel.....brösten får se ut som dom gör. Hellre det än smärta, hög feber och antibiotika....

• JohannaL

Jag har haft amingsbh men bygel hela 7månader nu (och har ammat)har inte varit några problem alls,, har både köpt billiga varanter på kaphal som har funkat och dyrare abecita från bla twilfit, som har byglar som inte ska vara några problem när man ammar då de inte går lika långt ut på sidorna, och den amningsbh e den skönaste bh jag har haft i hela mit liv =)

Svar på tråden När börja använda bygel BH igen??