urinvägsinfektion....vad gör jag
Jag är nästan helt säker på att jag har fått UVI. Vad gör jag? Hur blir jag av med det?
Jag är nästan helt säker på att jag har fått UVI. Vad gör jag? Hur blir jag av med det?
Om du ringer din vc får du penicillin.
Vet du hur mkt det brukar kosta ungefär?
Borde veta eftersom jag hade UVI jämt förut. :oP Nä jag minns inte. Men det är inte dyrt.
Har f ö lyckats bota en UVI själv genom att äta avkok på tranbär, dricka gin, äta apelsin, äppelcidervinäger. Surt är bra. Och att dricka massor så man sköljer igenom urinvägarna.
Man kan testa först med att dricka bort det.
Drick massor med vatten i ett par dagar och se om det minskar. Det kan göra så att man sköljer bort bakterierna. Läkaren frågade mig om jag hade testat detta sist jag hade UVI...
tillägg, men drick mycket och gärna surt dock! men detta är ingen försäkran om att UVI'n botas.
jag har aldrig gått til läkaren när jag har haft urinvägsinfektion.. jag har druckit mycket och försökt att inte gå och kissa förrän jag kan kissa mycket.. hoppas du förstår vad jag menar.. det har alltid gått över av sig själv.. iaf på mig
men om TS dessutom skulle råka vara gravid är det raka vägen till MVC som gäller.
virrigavevve skrev 2007-04-18 16:23:16 följande: