• Anonym (jobbigt)

urinvägsinfektion....vad gör jag

Jag är nästan helt säker på att jag har fått UVI. Vad gör jag? Hur blir jag av med det?

• Svar på tråden urinvägsinfektion....vad gör jag
  • oxytocin

Om du ringer din vc får du penicillin.

• Anonym (jobbigt)

Vet du hur mkt det brukar kosta ungefär?

• oxytocin

Borde veta eftersom jag hade UVI jämt förut. :oP Nä jag minns inte. Men det är inte dyrt.

• oxytocin

Har f ö lyckats bota en UVI själv genom att äta avkok på tranbär, dricka gin, äta apelsin, äppelcidervinäger. Surt är bra. Och att dricka massor så man sköljer igenom urinvägarna.

• Fröken Sophia
    oxytocin skrev 2007-04-18 16:20:12 följande:
    Har f ö lyckats bota en UVI själv genom att äta avkok på tranbär, dricka gin, äta apelsin, äppelcidervinäger. Surt är bra. Och att dricka massor så man sköljer igenom urinvägarna.
    fast det skulle jag inte rekommendera

ring VC så får du komma dit och lämna morgonurin (samla upp i kärl imorgon och håll kallt tills att du lämnar det) sedan får du penicillin

lycka till!
  • mia1980

Man kan testa först med att dricka bort det.
    Drick massor med vatten i ett par dagar och se om det minskar. Det kan göra så att man sköljer bort bakterierna. Läkaren frågade mig om jag hade testat detta sist jag hade UVI...

• Fröken Sophia

tillägg, men drick mycket och gärna surt dock! men detta är ingen försäkran om att UVI'n botas.

• virrigavevve

jag har aldrig gått til läkaren när jag har haft urinvägsinfektion.. jag har druckit mycket och försökt att inte gå och kissa förrän jag kan kissa mycket.. hoppas du förstår vad jag menar.. det har alltid gått över av sig själv.. iaf på mig

• Fröken Sophia

men om TS dessutom skulle råka vara gravid är det raka vägen till MVC som gäller.

• oxytocin

virrigavevve skrev 2007-04-18 16:23:16 följande:

jag har aldrig gått til läkaren när jag har haft urinvägsinfektion.. jag har druckit mycket och försökt att inte gå och kissa förrän jag kan kissa mycket.. hoppas du förstår vad jag menar.. det har alltid gått över av sig själv.. iaf på mig
    Tror det är bättre att kissa ofta så bakterierna inte stannar i kroppen så länge.
Svar på tråden urinvägsinfektion....vad gör jag