Svarta bönor
Jag håller just nu på att koka en förpackning svarta bönor. Är det någon som vet vad man kan göra med bönorna som blir över. Kan man spara dem i kylen, frysen eller måste jag laga något på dem för att de ska hålla sig?
Jag håller just nu på att koka en förpackning svarta bönor. Är det någon som vet vad man kan göra med bönorna som blir över. Kan man spara dem i kylen, frysen eller måste jag laga något på dem för att de ska hålla sig?
du kan frysa dom.
kokta?
bara som de är?
Kokta blir bra
Jag vet inte om man kan frysa in okokta bönor däremot.
kokta.
Okokta håller väl hur länge som helst i en påse i skåpet?
Tack! Jag började bli lite nervös för att få äta bönor i en vecka. Då fryser jag dem!
gör det, vi bruka frysa i en plastpåse som vi plattar till, sen är det bara att ta fram vid behov
Jag brukar göra storkok på olika sorters bönor (svarta bönor, vita bönor, kikärtor, kidneybönor, mungbönor osv), och fryser sen in i plastpåsar typ portionsvis. Skitsmidigt att plocka fram o tina upp när man blir sugen. O hemmakokta bönor smakar ju såååå mycket bättre än burkbönor.
AnZz
Samma här. Funkar himla bra och skönt att fixa i förväg för hur ofta hinner man fixa bönor om det är middag om en timme