• Anonym (nojig)

Nojig för graviditet!

Hej,

Finns det någon mer som nojar sig inför en ev. graviditet? Jag kommer på nya saker varje dag som kan hända ex. foglossning, för tidigt född bebis, havandeskapsförgiftning m.m.

Till saken hör att jag studerar och kommer att vara höggravid i slutet av utbildningnen (föda typ 3v. efter examen) Jag vill ju inte behöva avbryta terminen pga. av ex. foglossning m.m.

Visst, vi borde kanske vänta tills jag har fast jobb och man inte behöver oroa sig för att "planeringen" ska spricka, men vi längtar ju så mycket!!

Någon mer som tänker som jag, hur resonerar ni? Kommer ni att vänta tills allt är perfekt och vad som helst kan hända utan att det påverkar jobb, utbildning m.m.???

SUCK!!

• Svar på tråden Nojig för graviditet!
  • CeeJay

Det finns ingen perfekt tid att skaffa barn - när det gäller ev krämpor som man får under graviditeten - kommer de så gör de det oavsett vart du är i livet. Men om jag vore du och hade dessa funderingar just kring studierna skulle jag vänta eftersom det verkar på din TS som att du inte är gravid just nu?

• Anonym (nojig)

Nej, det är jag inte. Vi har funderat på barn i ett år... och jag i två år ensam. Jag vet inte om jag orkar vänta ett år till, eller snarare 1,5 år, vet inte om jag klarar det... har tänkt på barn konstant varje dag i ett år...

• H  e  l  e  n  a

Mitt BF är ca 4 v efter att min utbildning är slut. Orkade inte heller vänta längre! Dock vill jag säga att det inte är nån barnlek (haha...) att vara gravid och man måste helt klart vara beredd  på att inte orka lika mkt som man gör annars. Du måste helt enkelt tänka till ordentligt och väga för och emot vad gäller att vänta kontra riskera att behöva avbryta utbildningen. Svårt, jag vet! Lycka till!

Väntar en son med BF den 29:e juni!!!
  • CeeJay

Då är det väl bara att köra? Om du längtar och har en man/sambo som också vill bli förälder så är det ju inget problem?

• Anonym (nojig)