• Petra 1972

Hur äter vi tacos enligt viktväktarna?

Har någon förslag på hur man kan äta tacos (för det är ju så gott!) enligt viktväktarna eller på annat nyttigare sätt?

• Svar på tråden Hur äter vi tacos enligt viktväktarna?
  • Petra 1972

Hallå! Ingen som vet? Är nachos OK? Tortillas? Salsa? Guacamole? I vilka mängder isf?

• carola1977

Vet att de vanliga tacoskalen (gula, hårda) inte alls är nyttiga, men annars är det ju bara bra saker.

• Elinore

Man äter ju enligt points..bara att läa i deras böcker..där står allt från nackos till guaccamole med

• carola1977

Vet tyvärr inget om vv.

• Elinore

men gud..hur stavar jag---- bara att läsa i deras VV böcker..där står allt...från nachos till guaccamole

• minnapinna

Jag åt det igår. Ett hårt skal = 1.5 points. Ett mjukt, stort tortillabröd = 3.5 points. jag använder VV fraiche istället för gräddfil. 3 msk = 0.5 points. Tomat, gurka o sallad = 0 points.

Nora 15/7 -06
  • carola1977

Använd mager köttfärs eller quornfärs. Man behöver inget fett när man steker köttfärs. Lägg det bara i stekpannan när den är kall.

• svampbobfyrkant

Använd quornfärs istället för köttfärs! Jag tycker själv att det blir mycket godare! :)

• Nillizen

Hej hej, du kan äta Santa marias torillas chips, enligt VV så är 1dl=12gr = 1.5 points. dom räknar ju efter points.

• RebelRose

skippar du osten,gräddfilen och guaccomalen och dom hårda skalen så är det ju väldigt nyttig mat.

• Mrs Moneybags

Jag är inte vv, men jag brukar äta ett tortillabröd, lite grillad kyckling strimlad och grönsaker, stark salsa och mini-fraiche duttat på och så rullar jag ihop. Det är gott och nyttigt!

Svar på tråden Hur äter vi tacos enligt viktväktarna?