• lollipop21

Blodprover efter missfall

Gick igenom ett missfall för ca 3 veckor sedan.Ja var då i v 7
    Var nu på återbesök och via ett vaginalt ultraljud så såg allt bra ut...Läkaren sa att hon såg att slemhinnorna var fina och allt hade nästan återställts och det behövdes ingen skrapning MEN : Hon tyckte värdena med graviditetshormon var stora så jag fick ta ett blodprov och nu skall jag gå två ggr till med en dags mellanrum för att kolla att de sjunker ???
    Tänkte inte på att fråga varför detta - undrar nu om det finns någon som varit med om liknande och vad kan hända om värdena inte sjunker ?
    Oroar mig nu om det är något som är farligt...vill så gärna börja på att bli gravid igen.

Kramizar

• Svar på tråden Blodprover efter missfall
  • LilleSkutt

Hej!
    När jag hade gjort min första skrapning efter en ofostrig graviditet ringde läkaren och undrade om jag fortfarande fick utslag på graviditetstestet några veckor efter. Vad jag förstod så var hon rädd att det var ett utomkvedshavandeskap. Man tycker ju att de borde se sånt, men... Vet inte om det är så i ditt fall, du får väl helt enkelt ringa och fråga!

Kram och lycka till!

• Cia L

Efter mitt senaste missfall sjönk inte värdena tillräckligt snabbt. Jag fick gå femtielva (minst en gång i veckan) gånger och lämna prov. De var nöjda eftersom det sjönk hela tiden men det borde gått snabbare. I mitt fall fanns rester i livmodern som gjorde att hormonerna pumpade vidare (3,5 månad). Eftersom de tittat och allt såg fint ut gissar jag att du får ordning på systemet snart. Ha tålamod.
    Rent psykiskt var det en mardröm varje gång jag måste lämna prov och påminnas om missfallet (dessutom kände jag mig halvt gravid). Efteråt har kroppen blivit helt återställd och nu är jag i åttonde veckan.

Svar på tråden Blodprover efter missfall