• Alexandra84

Jo ni vet sån där "pendel"....

Som ser typ ut som en kristall och hänger i en kedja som man ska hålla över magen för att tyda vilket kön bebisen har....
    Vilket visar att man bär på en flicka och vilket visar att man bär på en pojke?
    Jag menar, för ett visst kön så pendlar den ju från sida till sida, och andra så går den i som en ring...
    Sen undrar jag, är det nån som har erfarenhet av hur "trovärdigt" det är?

• Svar på tråden Jo ni vet sån där "pendel"....
  • Alexandra84

Snälla... ingen som vet?

• Hallelolon

på mig stämde det=) pendlade ungefär i v 15. det är mammas kompis som är lite troll-tant så jag kommer inte ihåg vad som är vad i pendla eller snurra/flicka eller pojke. men hon sa iaf att den visade feminint o det blev en tjej=)

• Johan

Sök på pendling här på FL så hittar du säker flera trådar där det diskuterats redan. Jag tycker det verkar vara fler som skriver att det stämmer än de som säger att det inte fungerar. Fast det kanske bara betyder att de som det stämmer för har större benägenhet att komma ihåg resultatet och skriva om det

• Alexandra84

Tack för era svar!
    Hoppas jag hittar vad det betyder, så får man se om det stämmer... Spännade

• Moder Jord

Fråga pendel. visa mig flicka? Visa mig pojke? Då visar pendel vad som betyder vad.

Samma sak med ja och nej frågor. Fråga först pendeln vad som är ja och vad som är nej.

Det är i motvind och inte i medvind som en drake stiger!
  • lluvia

Moder Jord skrev 2007-04-19 18:35:54 följande:

Fråga pendel. visa mig flicka? Visa mig pojke? Då visar pendel vad som betyder vad.Samma sak med ja och nej frågor. Fråga först pendeln vad som är ja och vad som är nej.
    "Fråga pendeln"?
  • Moder Jord

Håll pendeln helt stilla innan du frågar. Så frågar du vad som betyder vad.  Den svarar antingen med att pendla eller röra sig i cirkel.

• Moder Jord

Precis. Om du frågar hur ett nej ser ut, svara den kanske med att pendla...och sen vet du!

• lluvia

Det är alltså en intelligent pendel?

• Moder Jord

Det är inte pendeln som är intelligent....utan den är ett verktyg för kommunikation med andevärlden.

• lluvia

Moder Jord skrev 2007-04-19 19:08:49 följande:

Det är inte pendeln som är intelligent....utan den är ett verktyg för kommunikation med andevärlden.
    Vilka är de här andarna som vet vad det är för kön på ofödda barn?
  • LillemorR

Snurrar pendeln är det en tjej, om pendeln rör sig upp och ner är det en pojke.
    När jag gjort pendeln så visar den graviditeter och min teori är att om den tex pendlar för en tjej och sedan står stilla ett tag för att sedan börja pendla för en pojke så är det några år mellan barnen.
    Som sagt så visar pendeln graviditeter och då inräknas missfall och aborter. Det har stämmt hitills.

En gång gjorde jag det på en gravid kvinna och det visade en tjej. Jag vet inte om det menas med att det barn hon väntade var en tjej eller att hon bara skulle få tjejer för nu har hon två stycken.

Jag använder mig av en ring och en tråd alt. hårstrå.

• Anbe

Hejsan!Jag har gjort pendeltestet på mig själv o på flera utav kompisarna och då har d stämt på oss.Om det har varit ren tur eller inte vet jag ej men lite skoj e d ju!
    Har du testat på dig själv än o vad visade det isåfall?

Svar på tråden Jo ni vet sån där "pendel"....