• ludenben

nån som har eye q till barn med misstänkt ADHD eller fastställd diagnos?

Är under utredning för bla. ADHD för min son. Har fått fiskoljan eye q ordinerad för att se om den funkar innan man testar ev medicinering.

nån som har erfarenhet av den till ert/era barn?

• Svar på tråden nån som har eye q till barn med misstänkt ADHD eller fastställd diagnos?
  • danni00

Min dotter andvänder det sedan 3 år tbx och det funkar ganska så bra..det jag märkt det mest på är konsentrationen..(Adhd,asberger diagnos)

• Mirakel händer

Min son äter eye q sedan två år tillbaka. Då hade han ADHD diagnos, men vi har haft fel diagnos i nästan 5 års tid. November 2006 fick vi en ny diagnos som är lindrig utvecklingsstörning.

Men sonen har koncentrationssvårigheter i vilket fall spelar ingen roll vilken diagnos han har. Koncentrationen har blivit bättre sedan han började äta eye q.

Längtar...
  • ludenben

danni80:kan man undika mediciner som tex ritalin el strattera med fiskoljan? Tänker ju att det e bättre med narurliga saker om det funkar.

• ludenben

camilla: är det nåt han får äta och inte kan sluta med för promlemen kommer tillbaks som innan?

• Mirakel händer

Vi ska prova med ett uppehåll av eye q i sommar. Så får vi se hur han blir då. Antingen får vi fortsätt annars kanske mna kan ta en paus ett par månader.

Men jag tror att mycket beror på att sonen har blivit bättre i koncentrartionen är nog också att han går i en inidividanpassad klass med 5 elever och 3 pedagoger. Men i höst ska han börja i grundsärskolan.

Längtar...
  • ludenben

camilla ok hoppas det går bra å ni kan ta paus. hur snabbt efter det att ni började med den märke ni att han blev bättre? vi började med den idag och han fått ordination att han ska äta den i ett år med högre dos de första 3 månaderna.

• Mirakel händer

Det tog ca 3 & ½ månad... vi gav sonen 6 kaplsar per dag isamband med måtid i 12 veckor. Nu få han 2 kapslar per dag.

Längtar...
  • ludenben

oj så lång tid. min son är 4 år ock kan inte ta kapslar så han får flytande och då är det med motsvarande 6 kapslar om dagen uppdelat på morgon o kväll. sen med motsvarande 2 om dagen.

• Mirakel händer

1 tsk 5 ml per dag i samband med måltid.

Första gången Du äter eye q tar Du 3 teskedar per dag i samband med måltid i 12 veckor.

Längtar...
  • ludenben

den verkar vara rätt bra. jag hoppas att det inte dröjer för länge innan den börjar ge effekt bara

Svar på tråden nån som har eye q till barn med misstänkt ADHD eller fastställd diagnos?