• Anonym

Min man är rädd för förändringar!

Jag är lyckligt gift och har ett barn med en man som jag verkligen älskar. Vi har det bra tillsammans på många, många sätt. Men det är en sak som håller på att ta knäcken på mig. Min man är rädd för alla typer av förändringar och han är lika rädd varje gång även om de förändringar vi har lyckats genomföra har gått galant. Nu behöver vi verkligen flytta för vi bor för trångt och min karl är alldeles trasig av ångest. Det är också jobbförändringar på gång. Han vet vad det här beror på och jag också. Mitt problem är egentligen att jag själv dras med i den här rädslan. Är det någon som känner igen sig? Hur hanterade ni detta?

• Svar på tråden Min man är rädd för förändringar!
  • Zayna

Jag är nog din man i den här frågan :) Tyvärr så har förändringar i mitt liv tidigare alltid varit negativa, så nu när saker ska förändras är det alltid ångestfyllt. Min kille har lidit avdetta precis som du, men det tog mig tid att inse att det var gammalt som spökade. Tyvärr tar det många "galanta förändringar" innan de negativa från förr bleknat. Jag sökte hjälp hos en kurator, men vet att många inte vill/orkar det. Min kille brukade bli arg i början, men sen vände han istället och sa bara lungt, men det brukar ju gå bra när VI gör nåt tillsammans. Det tog inte bort all min ångest men det hjälpte mycket!! Lycka till!!!

Svar på tråden Min man är rädd för förändringar!