• Bruden1

Aktiviteter och nöjen i blekinge & skåne??

Vi tänkte åka på en liten "minisemester" nu i maj och tänkte då åka neråt bleking och så skåne...malmö. (vi bor på Öland). Men vi vet inte riktigt vad vi ska hitta på!?

Önskar förslag på roliga och intressanta vuxenaktiviteter och barnaktiviteter, vi har en dotter på 18 månader.

Det enda jag kan komma på är skånes djurpark, är det något att ha?

Även nån kul shopping för mig vore kul att få tips om! Flört

ALLA förslag mottages!! ...var det ligger och omdöme.

Hoppas på en härlig semester med familjen!

Mamma till charmtrollet Evelina född 051013
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-04-18 22:53:24:
    HITTADE DESSA AKTIVITETER PÅ NÄTET:
    Andys leklan i Malmö el. Kristianstad
    Funhouse i Malmö
    Skattkammarön i Malmö
    Lekfabriken i Helsingborg

Är detta bra aktiviteter för en 18-månaders?

bra/dåligt!?
  • Svar på tråden Aktiviteter och nöjen i blekinge & skåne??
  • Sencha

Skånes djurpark är verkligen jättebra, och jag tror även en 18-månaders uppskattar det. (Vår son var knappt två första gången, och han var lyrisk.)

Sedan beror det ju lite på vad ni är intresserade av

Några personliga favoriter:
    Fredriksdals trädgård i Helsingborg www.fredriksdal.se/
    Johanna-muséet utanför Skurup (som jag trodde skulle vara tråkigt men som var jättekul) www.johannamuseet.se/

• Bruden1

Sencha: Tack för tipsen!

Vi har bondgård med kor, hästar, hundar och katten så djur älskar vi alla tre!

• Henge

en klassiker här i skåne är ju tosselillasommarland

• Bruden1
    Henge skrev 2007-04-18 23:01:39 följande:
    en klassiker här i skåne är ju tosselillasommarland
    Var ligger det? och vad finns det för aktiviteter där? Bra för en 18-månaders? Är det öppen i maj? Inne eller ute?
  • Bruden1

Tack för ovanstående tips!

Fler!?

• Pokemon

Ja, jag vet, det låter torrt men Malmöhus museum är en hit för ungarna en regnig dag. De har en avdelning med terrrarium och fiskar och annat och en massa uppstoppade djur (en giraff t ex).

Folkets park har också ett terrarium och annat roligt för barnen. "Folkan" ligger på "Möllan" (Möllevången) som är ett måste för Malmös turister. Här är ölen och maten billig. Malmö har även fina badstränder.
    Du kan strosa i snofsiga Västra hamnen med barnvagnen och spana roliga hus och sola/bada (djupt!) på trädäcket ut mot havet, gå vidare ut till "Ribban" Ribersborg och bada i det långgrunda vattnet, här finns även en fin lekplats för barnen.

Sen finns ju Lund. Lite lugnare än Malmö. Alla fina badstränder på sydkusten. Missa inte det!

Det finns en hel del fina slott med fina skogsområden att besöka, Häckeberga, Bosjökloster t ex. Och sen måste ni ju åka över till Köpenhamn, DÄR finns massor av roliga aktiviteter.
    www.aok.dk - för info om allt om Köpenhamn

• Sefyria

Jag kan tipsa om www.barnguiden.com som listar aktiviteter och evenemang för familj & barn. Välj län som passar er och sen är det bara att hitta något skoj.

♥ Mamma till Sebastian 060409 ♥
Svar på tråden Aktiviteter och nöjen i blekinge & skåne??