• Anonym

Kortköp/uttag på konto...

Kollade just mitt konto och ser att det plötsligt står 200 kronor på minus Förvånad

Fattar ingenting då jag vet att jag kollade igår och då stod det på +. Har just mailat banken efetrsom jag hade flera ställen som det stod uttag/ kortköp på. Jag kan inte göra uttag med mitt kort efetrsom jag inte har nån kod på kortet och jag om jag skulle handlat i en butik skulle det väl stå i vilken...

Fan säger jag bara!

• Svar på tråden Kortköp/uttag på konto...
  • Anonym (näää)

blev du bestulen???
    Fy fan för kriminella djävlar, isåfall. belv själv bestulen på 1030 kr igår.

• Glondim

Det kan ju vara så att vissa kortköp dröjer innan dom registreras på kontot, så har det vart för mig några gånger.

• Anonym

Nånting är det som händer och jag har just mailat banken.

Fattar ingenting då jag inte kan göra uttag i automater med mitt kort...

• Anonym

Dessa "uttag" skall vara gjorda i helgen då vi dessutom var i finland...

Använde inte mitt kort på hela helgen efetrsom vi bara hade kontanter med oss. Det som är handlat på taxfreen på båten är redan draget...

• Hannish

Det är inte några kortavgifter som dragits då?

På mitt kort drogs avgift för VISA kort, internetbanken, bankgiro (dom jag iof sagt upp...) förra veckan. Det var ju ett par hundra som försvann...

• Anonym

Borde det inte stå avgifter då?

• Hannish

Jo, kanske det...

Var kollade du det? Via ett utdrag från bankomaten eller via internet? För på min internetsida står det ju vad det gäller (VISA m.m.) men vet inte hur det är om jag ringer telefonbanken eller drar ut från bankomaten.

• Anonym

Kollade på internetbanken. Så det borde ju stå vad det handlar om... Det är mera som inte riktigt stämmer när jag kollat vidare... Närmare 200 kronor som fattas och inte finns registrerade varken på utdrag eller kommande händelser...

Som sagt igår var kontot på plus och idag fattas pengar som inte finns registrerade.

• Hannish

Kan det vara något gammalt som har hänt? Nåt köp för nån vecka sen eller mer som registrerats först nu? Och där själva posten står rätt i datumordning. Alltså t.ex. ett köp på ICA den 10/4. Men av någon anledning drogs pengarna först igår, men på Internet står att köpet registrerat den 10/4, eftersom det var då köpet gjordes..?
    Bara spånar lite här..

Men attans vad irriterande när pengar saknas!!

• Anonym

Står inget registrerat efetr den 16 spril... Just därför äe det ju nått lurt med detta... Pengar borde även försvunnit inatt men står inget...

• Hannish

Hmmm... verkar konstigt. Men hoppas banken har något bra svar till dig! Oavsett om det är något naturligt eller skumt som hänt vill man ju veta vad det är!

Hoppas det löser sig till det bästa!

• Anonym

Hoppas jag också! Väntar ännu på svar från dom...

• saris74

Jag har varit med om flera gånger när jag handlat på Kapp-Ahl att det är draget direkt,,men så försvinner köpet av någon anledning och kommer tillbaka efter någon vecka. Detta har gjort att jag också hamnat på minus några gånger, för jag brukar kolla att det är draget och sedan försvinner det igen,,då tror man ju att det är draget på kontot.

• Anonym

Fick just meddelande från banken. Internetbetalningar som jag inte har en aning om och nu skulle dom kolla upp vart dom pengarna som fattas helt och hållet egentligen tagit vägen...

• Anonym (lol)
    Aiman skrev 2015-02-25 23:13:54 följande:

Idag ni tog 45 kr från mitt konto kan jag veta varför.

haha vem tog pengar från dig?
Svar på tråden Kortköp/uttag på konto...