• Peak

Fast telefoni utan månadskostnad?

Finns det någon som har det, en "känd" leverantör? Kollade lite på pts hemsida och det finns ju hur många företag som helst. Vill inte teckna Telia för de har 12 mån bindningstid. Ska flytta från ip-telefoni till vanlig analog telefon igen, och vill ha så låg mån kostnad som möjligt och ingen bindningstid...tips?

• Svar på tråden Fast telefoni utan månadskostnad?
  • Venusmannen

Kopparledningarna ägs ju av Telia (via dotterbolaget Skanova) så en månadsavgift för själva accessen lär du nog inte komma ifrån.

Är det bara priset som räknas? Tillgänglighet, funktion och service är helt ointressant?

• Peak

Jo man kan komma ifrån månadskostnaden, (eller i alla fall ha mindre än den Telia tar ut!) men det är med företag jag aldrig hört talas om...och sämre funktion och service än jag har nu kan man inte få tror jag. Jag har telefon varannan dag om jag har tur och med analog telefon brukar man iaf kunna ringa med telefonen så ja då har priset större inverkan.

• Venusmannen

Har du själv något exempel på någon sådan leverantör utan månadsavgift?

På något sätt måste de ju ändå täcka kostnaden de får betala till Telia för att hyra kopparaccessen..

• Peak

nej jag kollade nog listan lite snabbt, (det var bara ip-telefoni) men det finns de som tar 29 kr/mån ist för 125kr det är mer prisvärt

Om vi säger vilka är billigast då, inte kostnadsfria För det slipper vi inte undan än

• Venusmannen

Var hittade du någon som tar 29 kr, och det är kopparaccess utan bindningstid, eller andra förbehåll?

Har ni Comhem i ert hus?

• Venusmannen

Den billigaste månadsavgiften för kopparaccess, utan bindningstid (men dock uppsägningstid) som jag hittade var Tele2.
    De tar 95 kr per månad, under förutsättning att du accepterar autogiro/e-faktura. Annars tillkommer 19 kr för pappersfakturan. Men med detta får du betala 19 öre per minut dygnet runt. För att ringa utan minutavgift till fasta telefoner tillkommer 59 kr.

• Peak

nej usch vill inte ha mer med tele2 att göra, jag har kämpat för att få en fungerande telefon sedan oktober och ingen bryr sig - förrän NU när jag ska byta operatör.
    Jag kollade på pts.se där står olika abonnemangsavgifter, jag har inte gått in på dem en och en så det kanske är 125 spänn i månaden man får betala ändå...skitsamma bara jag har en telefon som funkar

• Venusmannen

Jag har kollat priser på www.telepriskollen.se som drivas av just PTS och Konsumentverket.

Vad jag försöker beskriva är att de som påstår sig ha månadsavgifter under 125 kr tar igen den någon annanstans i deras priser.

Enligt Telepriskollen så har Telia bara 3 månaders bindningstid för deras traditionella Telia Bas. Beställer du det via webben kan du tydligen få 300 kr rabatt på anslutningsavgiften.

• mysmamman2

Tele2

om du är under 27 år så betalar du ingen månadsavgift och så har du 10% rabatt
    på samtlas priserna!

Mamma till världens vackraste varelse - Indra född 28 feb -07
  • Pemmiz

jag jobbar med telefoni för företag men jag tror tele2 har det bästa för privat plus att dom brukr ha 3 mån uppsägnings tid om man ber om det

Svar på tråden Fast telefoni utan månadskostnad?