• Zoofie

Dagis och röda dagar

Dottern går på dagis 15 tim / veckan.
    Alltså tisd-torsd. Nu infaller ju första maj (röd dag, dagis stängt) en tisdag.
    Jag får alltså inte ha mitt barn på dagis 15 tim den veckan utan bara 10 tim.
    Är det rättvist, lr kan jag kräva att hon ska få gå 5 tim ngn annan dag den veckan?
    jag menar man betalar ju för 15 tim och så får hon bara gå 10, känns ju lite snopet.

Har full förståelse för när det är planeringsdagar etc, men nu är det ju inte dagis som bestämt att det ska vara en röd dag.

• Svar på tråden Dagis och röda dagar
  • Zerlina

Puffar...jag undrar också.

• mammiz77

Jag vet faktiskt inte säkert men jag tror inte att hon får gå den tiden en annan dag.Hör med dagispersonalen eller ring förskolekontoret och hör efter.

• Majsan70

Men alla andra betalar ju oxå för sina timmar. Man kan ju inte gärna få fler timmar för att det är röda dagar?

• AmandaPitkänen

men du betalar väl lika mycket om du har henne 15 tim eller 30 tim? Det gör vi här i Västerås iaf..

• SaramedM

Jag förstår inte alls argumentet "men jag betalar ju"
    Det man betalar är en lite,liten del av den kostnaden som kommunen har för att hålla en förskoleplats

• Mamma Björck

Men hur skulle de som betalar för heltid göra då?? Man kan ju inte ha öppet en lördag för att det är stängt en tisdag???

På våran förskola får man inte byta dagar för den sakens skull.

• Zoofie

Nej självklart kan inte alla få gå extra timmar, jag är alldeles ny på hur det funkar med dagis etc, så jag bara undrade.

• ebben

nä,man betalar o kan inte kräva att få ha de mer nån annan vecka! även sommar betalar man ju fast de inte är där tex!!eller hur?

• soldis

På vår förskola får föräldrrna välja (jobbar på förskola) om de vill ha TIS-Tor 5 timmar om dagen eller 5 dagar i veckan med 3 timmar per dag. Om man väljer 3 dagar i veckan så är man bunden till dessa dagar eftersom vi lagt ut flest personaltid dessa dagar då det är fler barn på förskolan. Men jag förstår dig det känns lite tråkigt att de med 45 timmar betalar samma taxa som mig! Det är ju inte så att föräldrarna skyndar sig att hämta barnen direkt, det blir ju inte dyrare att ha kvar barnen när man storhandlar tex.

• elm

Hej, fråga personalen för min dotter gick också 15 tim förrut, och det var såna röda dagar jag frågade om hon fick ta nån annan dag istället och det fick hon men hon har värdens bästa personal...

• Pemmiz
    Majsan70 skrev 2007-04-19 09:08:52 följande:
    Men alla andra betalar ju oxå för sina timmar. Man kan ju inte gärna få fler timmar för att det är röda dagar?
    sant...
Svar på tråden Dagis och röda dagar