• Fridax

Blir galen!!!! Ständigt trasiga byxor......

Hej!!!
    Snart har alla byxor hål på knäna. Min son kryper tydligen väldigt mycket på knä....(snart 7 år). Jag lappar dem, men det blir inte snyggt. Byxorna går ju sönder ibland efter 2-3 gånger, och man har ju inte råd att köpa nya hela tiden.
    Är det bara min pojk som har sönder byxorna?
    Hur "lappar" ni snyggt?
    Eller köper jag bara för dålig kvalite (typ HM och KappAhl)?
    Alla tips välkomna!!!!

• Svar på tråden Blir galen!!!! Ständigt trasiga byxor......
  • Miss Q

Jag gillar inte PoP och köper inte mina kläder där men i ditt fall skulle jag rekomendera det då de har byxor med förstärkta knä osv till små pojkar.
    Vet hur det är, har en grabb här som var likadan. Skitdrygt!

♥Man Är Som Man Är När Man Inte Blev Som Man Skulle♥
  • Morbid Mistress

Fristads har arbetsbyxor i barnstorlek. Ännu funkar det med jeans här hemma men dessa från fristads står på vår inhandla lista.

• Smilie

POP eller
    5.11 de har supersnygga byxor till killar, min tjej har på sig ett par sånna i bildgalleriet. (första bilden vid sjön)
    Förstärkta plus att de har många fickor.
    FBI och Polisen använder sånna , fast i större modell då

• trollet77

I tex jeansen brukar jag limma fast en lapp på insidan av knäna med textillim. Det syns inte ens att det är lappat då, och byxorna får en bra "förstärkning" I Jeansen så limmar jag fast en lapp av jeanstyg (från tex urväxta jeans eller liknande)

• Miss Q

Fridax:

Ja och hemma på helgen kan han ju ha trasiga byxor i alla fall när han är ute på tomten etc och byta sen igen. Så säger vi att vår kille ska göra

♥Man Är Som Man Är När Man Inte Blev Som Man Skulle♥
  • annie29

Oj,detta känner jag igen,min kille på 7 får oxå hål på sina byxor fort.
    Tycker inte han "leker" på knäna så mycke,men ändå är det hål jämt!

Har köpt "lappar" på tradera,med pokemon figurer på bla, och syr och strycker fast dem på knäna.

För det känns så knäppt och kasta nästan nya byxor.

• Plippi

Vet precis hur det är!! Otroligt frustrerande.
    Min 6-åriga son och 8-åriga dotter gör likadant. Det är hål på alla knän. Har aldrig lappat än , men måste börja göra det nu. Har altid haft typ ett par "finare" byxor, de jag tycker är snyggast alltså, som de har när vi ska på stan eller så. Men även de är så tunnslitna vid knäna att det snart blir hål där oxå.

Tyvärr har jag inget tips, fick bara en sådan lust att skriva av migRäcka ut tungan

• Fridax

Miss Q: Ja hemma får han ju ha sina lappade, men i skolan är det kanske inte så kul.
    Även om byxorna är förstärkta i knät så går ju yttre lagret sönder, om du förstår vad jag menar. Då ser det ju trasigt ut iallafall.

• Fridax

Trollet 77: Limmar du fast lapparna innan hålen kommit?

• Fridax

annie 29: Tänkte just att det kanske finns snygga lappar att sy på. Hur hittar man dem på tradera? De jag sett i syaffärerna är ju så små.

Svar på tråden Blir galen!!!! Ständigt trasiga byxor......