• Bävern83

Hur sover man på bb?

Hihi, kanske konstig fråga men jag låg o fundera på detta i går kväll..
    Jo..
    När man då fått sin bebis o kommer in på bb o kanske b ehöver sova, men e ensam (allså inte har ngn pappa till barnet där) hur kan man då sova i de smala sängarna med den lille bebisen?
    Eller det går?
    Man vill ju gärna ha bebisen hos sej men man e ju livrädd för man kanske somnar hårt en liten stund efter en tuff förlossning... o då kan ju bebisen trilla ner!!!
    Eller där e en liten säng bredvid man kan lägga bebisen en liten stund? NU menar jag efter att man legat i timmar o myst o ammat m,m o när man verkligen behöver vila lite.. och på natten! Man kan ju inte vae vaken hela tiden..

• Svar på tråden Hur sover man på bb?
  • ebben

finns ju grindar på sjukhussängarna! o man kan ju ha sängen mot en vägg.
    o de har ju såna där baljor med hjul där bebben kan vara i!

• Tesie

Dte finns ju de där plastsängarna man kan lägga sin bebis i, de där små "lådorna"

• Jossisen

De har ju sån där plastbytta bebisen kan sova i. Annars, ställ sängen mot en vägg och ha barnet innerst.

• Såpan

Du har en plastbalja på hjul till bebisen. Sedan kan du ha bebisen i din säng mot väggen, så kan han inte trilla ned.

• ElinC

På bb stockholm är det dubbelsängar så där finns det gott om plats.

• Mylla

Jag drog upp grinden och tog ett extra täcke somjag hängde över så det blev mjukt.

• Pingulina

Jag låg i fyrsal och min dotter skrek hela tiden så jag sov inte alls Satt uppe i allrummet och vaggade dottern. Men annars är det väl bra att ha barnet i en plastbalja bredvid sängen så slipper du oroa dig.

Det finns bara ett vackert barn i världen, och varje mor har det.
  • AnnieSthlm

vi fick en liten säng till dottern, men jag sov inte en blund ändå (jo kanske högst en timme), men som sagt, det finns ju grindar på sängen att sätta upp.

• gravida06

jag fick en säng utan grindar som stod mitt i rummet, sambon somnade direkt o han vaknar inte av nått, så jag fick ha bebben, va självklart helt helt slut, men lovar dej att man somnar inte för hårt, så fort hon rörde sej en cm så flög jag i princip upp.. går säkert jätte bra o sen om du e själv kanske du kan få lite hjälp av släkting/barnmorskan så du kan få sova en timma elr så iaf väl behövligt!
    Lycka till!!

• Knyttet och K
    Mylla skrev 2007-04-19 10:20:49 följande:
    Jag drog upp grinden och tog ett extra täcke somjag hängde över så det blev mjukt.
    Så gjorde jag med.
  • Kärnan

den där plastbaljan är ju jättebra - den kan man dra in över sängen så man ser sin lilla älskling hela tiden.
    Det ordnar sig ska du se

• thesmokejumper

haha jag sov 5 timmar på tre dygn... Kunde inte alls sova på bb, och inte bebben heller...

• angelica81

hej :) jag hade min lilla tjej brevid mig hela tiden och det var ingen fara :) men jag vet att några som var där inne samtidigt som mig lämnade över bebisen över natten till barnmorskan som tog hand om den tills det var mat dax så jag tror nog att om du är riktigt trött och inte orkar så hjälper dom dig garanterat p.s det är inte dumt att göra så tänk på att du ska ha krafter kvar att ta hand om den lilla

• vildamamma

Min lilla tös sov som en gris första dynet i sin balja. Annars går det att be personalen ha hand om henne om du är för trött.

• MammaHela

Be personalen om hjälp??

I Örebro på USÖ så kunde inte personalen ta min son ens 5 min så jag fick gå på toa. det var minsann mitt barn och det fanns ingen som tog det hemma så jag fick klara mig själv....

• vårsol

De hade något slags skydd man kunde sätta på de där grindarna så att bebisen inte skulle falla ur.

Sen tycker inte jag att man sover så värst mkt de första dygnen efter en förlossning, kroppen är så full av endorfiner att man inte kan.

• dio

öööh inte fick jag någon hjälp heller. Det är nog väldigt olikarunt om i landet.

I was an atheist until I realized that I am God
  • Mumin75

Min lilltjej sov i en sån där balja och första dygnet sov hon som en stock nästan hela tiden, själv sov jag ingenting på bb, låg hela nätterna o lyssnade efter minsta lilla ljud o var tvungen o springa o kolla henne hela tiden... Sov ingenting under den första veckan efter hemkomsten heller, första dagarna var det att jag inte kunde sova för att jag varit med om så mycket omtumlande på förlossningen (mycket känslor o tankar som snurrade runt i huvet) och så kunde jag inte låta bli att hålla koll på tösen hela tiden (kunde inte slappna av o sova), men sen kunde jag inte sova p.g.a. sömnbrist och jag var så övertrött så jag blev pigg i stället... det var ganska jobbigt för hur mycket jag än kände att jag behövde eller ville sova så gick det helt enkelt inte. Kändes nästan som man gick på droger.

Svar på tråden Hur sover man på bb?