Visst gjorde det ont att lyfta armarna i början, speciellt vänstra sidan var extra tjurig, men så är det ju inte 1 utan 2 operationer man gör...jag menar, man har ju 2 bröst så då blir det 2 ingrepp & det är inte säkert att den ena sidan läker i samma takt som den andra.
Första veckan måste man ta det lugnt, helst inte lyfta tyngre än ett mjölkpaket men är barnen så stora så att dom kan gå själva så är det inga problem. Det jobbiga är väl att man som småbarnsförälder kanske inte kan vila så mycket som man kanske behöver efter ett sånt ingrepp.
Det finns så otroligt mycket att ta reda på som man kanske inte är medveten om från början, tex vad för implantat man ska ha, vilken profil & hur många cc (kubikcentimeter) man ska lägga in.
Sen är det så att dom flesta som förstorar ångrar efter ett tag att man inte gjorde större. Så känner jag oxå ibland.
Det går heller inte jämföra sig med andra & hur mycket dom har lagt in utan resultatet beror på din egen vikt, längd, bröstomfång & hur mycket egen bröstvävnad man har. Sen är det bra att jämföra för & nackdelar med att ha framför respektive bakom muskeln. Som du förstår så är det en djungel & bland det viktigaste är ju att hitta en klinik som man känner sig trygg med.
Jag kan varmt rekommendera en sida som heter "skönhetsoperationer" som bara är för tjejer som har eller ska plastikoperera sig. Du måste ansöka om att få tillgång till sidan & göra en presentation. Där hittar du all information du behöver & garanterat många nya vänner som gärna hjälper & stöttar i alla funderingar kring detta ämnet.
Adressen är: www.plasticsurgery.mylava.net/
Lycka till!