• Anonym (svar)

betyder detta att det blir rättegång?

min pojkvän fick hem ett brev frrån tingsrätten idag
    där det står att han stäms till tingsrätten för att svara åtalet i bifogande ansökan

han är anklagad för stöld/bedrägeri -2004 + att han erkänt detta
    någon som vet hur hårt straff man får för det

detta är bara en fråga..jag fattar ju att han såklart ska få straff för det han gjort..

• Svar på tråden betyder detta att det blir rättegång?
  • Anonym

Det beror på hurpass omfattande stölden/bedrägeriet är. Det finns allt från "ringa stöld" till "grov stöld oc bedrägeri" . Dömer rätten till "grov" riskerar den åtalade fängelse 3 år.

• Anonym

Det beror ju helt på omständigheterna. Är det första och enda gången han gjort något liknande? Hur stor summa pengar handlar det om? Gick han själv till polisen och erkände eller var det dom som hittade honom?

• Anonym (svar)

det handlar om plånboks stölder och uttag från kontokort samt att han och hans kompis har hadlat på korten
    (jag försvarar honom inte alls för de han gjort) det är det värsta stälden tycker jag!
    jag vet inte hur mycket pengar det hadnlar om men inte under tusen,mer än de men inte lixom 50 000 heller
    nej polisen gjorde husrannsakan för ca 1 år sen..så han erkände efter att vittnen pekat ut honom
    han är FD kriminell så han har ett brett register från 99 ungefär..

• Ayya

Beror ju på hur mycket pengar det rör sig om och på vilket sätt det hela gått till.

• Anonym

Antagligen kan man då klassa honom sonm sk återfallsförbrytare". Vill inte dystra ner dig mer TS, men han ligger nog inte så särskilt bra till.

• Anonym (svar)

jag vet inte hur mycket pengar det rör sig om men de har tagit dessa saker ifrån deras jackor/kontor mm(jävla idiot)
    i och för sig var det nästan 3 årsen och han är inte samma person
    nej jag blir inte dyster..han får ta det straff han förtjänar...det är ju "bara" jag som får stå brevid och ta hand om resten *arg

• Anonym (nr 5)

jag igen, Anonym från inlägg 5;

Vilket klantskrälle till pojkvän!!! Du behöver inte sånt i ditt liv!! Tycker syyynd om dig!!

• Anonym (svar)

nr 5: egentligen är han inte så "duktig" han åkte fast för stöld innan jul fast blev släppt i brist på bevis sen i november blev han anklagad för urkundsförfalskning av apoteket..drar dom upp sånt? eller syns det? kanske lika bra men hur ska man kunna förklara detta för sinf 19 månaders? barnet fattar ju om pappa försvinner AAAAAAAAAARG!!!
    iallafall om han åker in får jag ensam vårdnad då eller måste man strida för det??

• Anonym (nr 5)

Nej tyvärr Ts, så får du inte automatiskt ensam vårdnad om ert barn - om han skulle åka in. Han har ju inte varit våldsm mot dig eller barnet?

• Anonym (c)

Att det är du som får "stå bredvid och ta hand om resten får man nog räkna med när man är tillsammans med kriminella/ex kriminella...

• ahlcec

Det kan ju tänkas att han får ett mildare straff om han sas omvänts och numer lever ett lugnt familjeliv och har arbete osv.

Jag tänker då på fotboja, tex så att han kan behålla sitt arbete.

Fast sen, som de andra skrev, så beror det ju på hur grovt brottet är osv.
    Det är mycket, mycket tråkigt för dig och ert barn, jag hoppas det ordnar sig på bästa sätt för er.

• Anonym (svar)

c: det tycker jag inte att jag får räkna med..han är ju gammal nog att kunna ta ansvar för hur hans liv ska se ut..och om du vet hur ett sådant föhållande med en kriminell fungerar så kanske du kan räkna ut hur många tomma löften man får och hur lurad man blir och man vknar upp en dag och inser vad man gått miste om..

• Anonym

Ja men precis, varför inte ta ditt pick å pack å dra så att ni får en bättre tillvaro så slipper ni alla toma ord å löften..

Anonym (svar) skrev 2007-04-19 11:51:44 följande:

c: det tycker jag inte att jag får räkna med..han är ju gammal nog att kunna ta ansvar för hur hans liv ska se ut..och om du vet hur ett sådant föhållande med en kriminell fungerar så kanske du kan räkna ut hur många tomma löften man får och hur lurad man blir och man vknar upp en dag och inser vad man gått miste om..
  • Anonym (c)

Det vet jag allt för väl men jag trodde inte att du vaknat upp än eftersom du skriver att han är din pojkvän i nuläget.Visst får han ta ansvar för sina handlingar men det tråkiga är ju att även du som anhörig drabbas!

• Anonym

Precis! Det är ju indirekt så att man får ta ansvar över sin partner som är kriminell, eftersom det är anhöriga som får ta konsekvenserna av det med... Särskilt BARN!

Svar på tråden betyder detta att det blir rättegång?