• Humminggirl

Allergifoder och ben?!

Nu har vi köpt allergifoder åt vår valp som varit dålig i magen länge och fick stränga instruktioner av veterinären att inte ge henne något annat att äta. Men hur är det med ben..typ sådana som är pressad och torkad hud? Kan hon ha sådana att tugga på ändå?

• Svar på tråden Allergifoder och ben?!
  • Jacqueline

beror ju på vad hunden är allergisk mot..det bör inte vara några problem att hunden får tuggben.

• Tjej91

Jo det kan du.
    Men som Jacqueline frågade; vad är hunden allergisk mot?
    Om din hund är känslig mot visa saker, så borde du inte ge den grisöra. För att valpar brukar vara mer känslig mot de och få diareér osv. Men nu så vet jag inte om du ger din hund grisöra, så jag har kanske fel. Men så var det iallafall med min hund och veterinären har sagt detta till mig..

Men du kan allt prov att ge hunden morötter, det är nyttiigt och alla hundar älskar de.
    Min hund älskar morötter iallafall...

Lycka till..

Många Kramar

• Humminggirl

Problemet är att vi inte alls vet vad som är fel med henne. Hon är 5 månader nu och har haft diarré ända sedan vi fick henne. Vi har gjort otaliga prover utan att komma fram till nåt. Nu ska vi prova ett allergifoder och blir det inte bättre så ska vi göra en tarm-biopsi för att försöka ta reda på vad som är fel.

www.familjeliv.se/Forum-5-82/m19415487.html

• Gnista

James wellbeloved (hundfoderfabrikat sdom finns i djuraffärer för allergiska hundar) har speciella "allergi-kex". Inga ben men dock lite annat att tugga på kanske? Kolla med veterinären om dom är ok att ge.

• Humminggirl

Gnista...mycket bra idé. Ska kolla det. Vore tråkigt om hon inte hade NÅT att tugga på.

• bastarden

Om ni gör utredning så är det väl bäst att hunden inte får nånting annat än just foder? Eller så plockar ni bort saker i omgångar.
    Ring o fråga vet!

Svar på tråden Allergifoder och ben?!