• gunillas blogg

Sorgen är kärlekens baksida

Sorgen är kärlekens baksida Aldrig ska jag sluta älska dig

Så är titeln på min bok. För mig betyder just titeln så mycket. Just de orden står för vad jag känner.

Jag gjorde ett litet inlägg på min poetsida häromdagen när jag skrev:

SORGEN

Sorgen är kärlekens baksida

utan kärlek

hade du sluppit sorg

men vem vill leva utan kärlek?

På detta reflekterade jag över att jag tydligen rörde upp en person som skrev till mig bl.a.....utdrag: Jag kan personligen inte se något samband mellan sorg och kärlek..... En partners död är väl knappast heller en sorg som inte är oöverstiglig.

Jag bara undrar? Hade du sagt så om det gällde ditt barn? Hade du bara kunnat fortsätta ditt liv som om det inte hade hänt. För mig är sorgen baksidan av kärleken till mitt döda barn. Det står jag för till 100%.

Jag skriver även på Passagen.
    Mín blogg: blogg.passagen.se/pgrrr

• Svar på tråden Sorgen är kärlekens baksida
  • milla122

nej det hade inte jag kunnat, jag vet vad sorg är, förorade min syster, den går aldrig över, men jag har lärt mig leva med den med åren som gått.
    Kram

• gunillas blogg

Tack för kramen milla122!!

• sisådär

Naturligtvis är det så. Utan kärlek ingen sorg. Ingen död skulle smärta om inte kärleken och saknaden fanns.
    Någon som är klok sa att sorg är kärlek som blivit hemlös. Egentligen är sorgen kärleksabstinens också. Ingen mottagare till den kärlek du känner. Mottagaren är borta. DET är smärtsamt!

• minili

Jag håller med dig Gunilla. Jag skulle inte känna den sorg jag har över min döda lilla hund om det inte var för att jag älskar honom så himla mycket. Det är snart ett år sedan han dog och sorgen är inte lika vass längre, den finns där men det känns mer som att den är inbäddad i bomull.

• Cindra

Den som inte kan känna sorg har heller aldrig upplevt riktig kärlek.

• gunillas blogg

Nu har jag snart klarat denna dagen också idag på Rickards årsdag. Två år sedan har lämnade livet och gick över till andra sidan. Jag har varit och tagit foto på graven ikvökk. Finns på min blogg om ni vill kika,
    Kram Gunilla
    blogg.passagen.se/pgrrr

• gunillas blogg
    Cindra skrev 2007-04-22 19:32:19 följande:
    Den som inte kan känna sorg har heller aldrig upplevt riktig kärlek.
    Detta är så sant, så sant!!!
    Kram Gunilla
  • gunillas blogg

Boken jag nu ska ge ut kommer därför att Rickard sa till mig i en dröm: Ge du ut din diktbok mamma! och jag tog de orden på allvar och kontaktade förlaget följande dag. Nu sitter han säkert och säger : Coolt morsan!!

• gunillas blogg

Har nyss prata med en kvinna som vill göra en intervju i sin tidning om mitt bloggande och min bok. Känns.... Ja jag vet inte riktigt hur.
    /Gunilla
    blogg.passagen.se/pgrrr

• gunillas blogg

Man ska vara rädd om det man har och inte ta någonting för givet.

• gunillas blogg

Min bok är klar!!
    Jag känner mig både stolt och nervös.

Svar på tråden Sorgen är kärlekens baksida