• Lynette

När tappar bebisen håret från födseln?

När tappade era barn håret de hade när de föddes?

Min son är fem veckor och har kvar lunago/lanugohåret (eller vad det nu heter..?). Lite luden på öron, rygg, ben och panna. Dessutom föddes han med en härlig mörk kalufs som jag tror kommer försvinna. Jag föddes nämligen med mycket mörkt hår som jag sedan tappade (mamma minns dock inte när). Både jag och min kille var ljusa när vi var små.

• Svar på tråden När tappar bebisen håret från födseln?
  • Gaztongirl

Min dotter föddes med en härlig kalufs och hon tappade den inte, skavde inte av så mycket heller. Så den stående kommentaren var när vi träffade folk -Så mycket hår hon har

• AmandaPitkänen

håret mina barn hade på huvudet tappade de aldrig. (förutom att det skavdes av lite bak). Håret på kroppen, typ på öron, försvann efter nån/några månader. Däremot så har min son på 2 år fortfarande helt luden rygg

• blonde redhead

Det är långt ifrån alla barn som tappar håret.

• LyNxQ

Min dotter hade också mycket, ganska tjockt 3-4cm mörkmörkbrunt hår när hon föddes.. Dessutom hade hon lite fjun i ryggslutet, det försvann inte förräns hon var uppemot ett år tror jag..

Hon blev aldrig flintis, utan det växte ut ljusblont blänkande hår under det mörka. Antagligen tappade hon det mörka lite pö om pö, för det var aldrig nåt vi märkte..
    Dock är hårtopparna bra mycket mörkare än övriga håret, men det är ändå inte alls så mörkt som bebishåret var

• Lynette

lynxq, när jag tittar efter kommer det faktiskt ljust hår i lillkillens hårbotten. vi får väl se vad som händer. kul om han inte blir flint... skriver utan stora bokstäver för jag ammar samtidigt...

• mantaray

min tjej är 8 veckor och har fortfarande väldigt ludna öron

Svar på tråden När tappar bebisen håret från födseln?