Platt TV på väggen, hur dölja sladdarna?
Vi tänkte sätta upp tv på väggen men det blir så fult med sladdarna som hänger ner!
Hur ska man täcka dem, snyggt? Kollat runt lite men inte hittat någon bra lösning!
Hur har ni gjort? Gärna bilder!
Vi tänkte sätta upp tv på väggen men det blir så fult med sladdarna som hänger ner!
Hur ska man täcka dem, snyggt? Kollat runt lite men inte hittat någon bra lösning!
Hur har ni gjort? Gärna bilder!
antingen en kabelkanal i samma färg som väggen bakom. eller göra hål i väggen till rummet bakom, om det typ finns en garderob på andra sidan eller så. annars är det svårt.
Köp en list som fästs på väggen. Jag hade kvar av samma tapet som jag sen "tapetserade" listen med...så den smälter liksom in i väggen. Har en som är ca 3-4 cm. Kan tom säga att det blev snyggt! Har tyvärr ingen bild
Kabelkanal? Ett sånt rör menar du? Men det ser nog lite fult ut! Finns de snygga varianter på dem kanske?
Våran granne skulle nog inte uppskatta om vi började borra ett hål in till honom
Kabelränna är tyvärr nog den enklaste lösningen. Inte så himla fint men finare är sladdar.
scrolla lite i tråden så hittar du lite olika lösningar
www.prisjakt.nu/produkt.php
Ja en list kanske! Är det en vanlig trälist som du skruva dit på varje sida av sladdarna? Vi har ju faktiskt lite tapet kvar! Det ska vi fundera på!
Fler tips är välkomna ändå
Såg nu att högtalaren syns inte ens...men om du kollar bilden "Ny soffa + bord" så ser du i hörnet där en gråmålad kabellist...där i är sladden till högtalaren.
Vi har även målat alla eluttag och strömbrytare i matchande färg till väggarna.
jag menar sån där list som man kan måla eller tapestera på om man vill.
Annars kan man "bygga in" tv:n i väggen. Dvs man tar en stor snygg träskiva (antingen så den täcker hela väggen, lr. bara så d blir som en ram) och bygger in tv:n i den. Sen kan man måla, betsa osv träet om man vill. Lite svårt att förklara, men det blir skitsnyggt!
Nä, ingen trälist... det finns "plastlister" p tex Silvan eller K-Rauta... som är gjorda speciellt för sladdar är liksom platta Inte runda...
Dottern vakna och så blev det lite matlagning, ni vet hur det är!
Ja men pr32 den syns ju knappt, jättebra!
Då ska vi kolla på k-rauta efter en sån sladd list så kanske det blir lite tapet över den!
Tack alla!