• Snussi

Eftervård av tatuering...

Kan man smörja en tatuering för mycket?

Hmm... Min inte riktigt vad tatuerar´n sa igår...

• Svar på tråden Eftervård av tatuering...
  • delifi2

man smörjer med helosansalva, om det blir alldels för kladdigt så ska du nog inte ta mer, men den det är inte skadligt

• bellanbus

Nja, jag tror inte man kan smörja för mkt, tanken är ju att ruvorna ska hållas mjuka så att det inte spricker för det kan påverka färgen....

Mina ruvor har alltid gått av efter ett par dagar när jag smort så gled de liksom väck, men mina är fina...

• jenni82

jag brukar lägga på ett halvtjockt lager med helosan salva.
    gör absolut ingen skada.
    huden behover hållas mjuk så det är bara att köra på

drabbad av Engla - kärlek! // here by my side a new color to paint the world
  • jojo7

Här är ett råd har själv 6 tatueringar och min sambo har jag tappat räkningen på:

Tvätta med mild tvål morgon och kväll och låt det självtorka smörj därefter in tatueringen med Jukon salva 3ggr/dagligen tills den är läkt.
    Man ska absolut inte kleta ner den för mycket.

♥Albin♥ född 060830, min ögonsten! ~Bebis i magen, kommer mitten av oktober~
  • jojo7

Glömde säga att det läker snabbare med Jukon eller Bepanthen salva..

• jenni82

jag smörjde fritt och det var superbra.
    svalkar skönt oxå när det kliar som mest ;)

drabbad av Engla - kärlek! // here by my side a new color to paint the world
  • tiiinann

smörj med bepanthen..(stjärtsalva för såriga gumpar på barn) den är så mycket bättre än helosan..

• Snussi

Jag har fått höra från många nu att Helosan inte är så himla bra... Ska nog köpa bepathen eller jukonsalva idag! Vart kan man köpa Jukon? Har aldrig hört talas om den tidigare...

• jojo7

Den ska finnas på apoteket, annars finns den att köpa jätte billigt på ÖB (överskottsbolaget)

Svar på tråden Eftervård av tatuering...