• Puss och Kram

näspray för att stimulera utdrivningsreflexen?

Jag blev tipsad om en spray som kan stimulera utdrivningsreflexen när det strular med amningen. kan man köpa det på apotek eller?

Min Bvc är ganska begränsad så att vända sig dit kan man inte göra när som helst tyvärr...

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-04-20 08:58:21:
    Ni som har använt er av nässprayen, har det gett resultat?

• Svar på tråden näspray för att stimulera utdrivningsreflexen?
  • Ylle

det är receptbelagt, minns inte vad det heter. minns bara att jag fick grym huvudvärk av det.

• MARIA99

Jag fick sånn utskriven av bvc med ett av mina barn när jag hade mjölkstockning. Fick hämta det på apotek, vet ej om de säljs utan recspt & kommer inte ihåg vad de heter tyvärr

• camomille

jag har sån spray, heter syntocinon, är receptbelagd. fick den på bvc

• Puss och Kram

Puffar lite!

Vad är era erfarenheter av den här nässprayen?

• Amathea

Jag använde de sprayet när jag hade problem att få ut mjölk när min moster gick bort och mina barn låg på neo.
    Tyckte de funkade bra.
    Men min mjölk sinade tillslut ändå.

(¯`°?.¸.?:*¨¨*:?.♥.?:*¨¨*:?. Jonas & Miranda .?:*¨¨*:?.♥.?:*¨¨*:?.¸.?°´¯)
  • Marvelina

fick den på BIVA för att kunna börja pumpa trots att sonen låg i respirator och inte kunde amma. Hjälpte väl men har svårt att säga hur mycket eftersom jag inte har något att jämföra med. Jag skulle ta den ca 5min innan jag började pumpa. Det ska ju vara som kemisk närhet för bröstet  

marvelina - not new and definitely not improved
  • ruterdam

Det hjälpte inte för mig men det kan säkert vara värt att prova. Mitt problem är snarare att jag producerar för lite mjölk hur mycket jag än ammar.

• camomille

för mig funkar den jättebra! har haft problem med mjölkstockning men med sprayen rinner mjölken lättare.

• Älskadebarn

Jag fick den på bb när amningen inte ville komma igång. Fukade jättebra! Mjölken rent ut sagt sprutade ut ur båda brösten. Använde sprayen till att den tog slut. Därefter hade jag aldrig några problem med utdrivningsreflexen.

• Jenkan82

Jag fick den utskriven, men det hjälpte tyvärr inte.. Men det var ju på mig det!

Mamma till underbara lilla Molly!
Svar på tråden näspray för att stimulera utdrivningsreflexen?