• Linda365

Vad kostar det att montera på en dragkrok?

Någon som vet?  Vi har en VW Sharan 00. Vill inte ha en sån som man kan ta av när man inte använder den utan en fast. Någon som har en aning om vad det kan landa på?

• Svar på tråden Vad kostar det att montera på en dragkrok?
  • lisen78

Min mamma fixade en dragkrok på sin bil. Tror det kostade 1200-1500 plus besiktning på den.

• Molle72

Det kostade 3000:- när vi gjorde det för ca två år sen. Och sen besiktningen på 380:-.

• lisen78

Lurade dig nog nu. Det var nog över 2000 men ínte över 3000. Beror kanske på vad man har för bil och var man gör det.

• Bakeapple

Jag tror vi betalade 4500-5000 ca (lite osäker) inkl montering och besiktning.

• Linda365

Tack för era svar. Det verkar ju inte så jätte billigt men det är det ju inte mycket som är med bilen
    Grejen är att vi skulle vilja sätta på dragkrok för att kunna dra husvagn,skönt att ha med hemmet när man åker på semester med 3 små barn   Men jag ska räkna på det och ringa runt till lite verkstäder här så får vi se var vi landar.
    Tack för hjälpen.

• Anghammarad

Och vi betalade 8000:- på märkesverkstaden för ett delbart drag till vår Megane. Ett icke delbart hade varit en dryg tusenlapp billigare.

• CeciliaBa

Till vår BMW skulle det kosta 8000:- för de var tvugna att montera på nåt speciellt sätt...vi kollade aldrig olika ställen så det kanske varierar....

Kill them with kindness...
  • Venusmannen

Priserna kan skilja något otroligt beroende på verkstad, så kolla runt. Ofta är ju en icke-märkesverkstad billigare.

• Linda365

Får kolla runt lite då.Tack för svar.

Svar på tråden Vad kostar det att montera på en dragkrok?