fackavgift i kommunal??
Någon som vet hur det funkar med fackavgiften och a-kassan nu när man e gravid och inte ska jobba på ngt år! Blir det lägre avgift nu eller hur funkar det? Någon som vet?
Kramar Pauline
Någon som vet hur det funkar med fackavgiften och a-kassan nu när man e gravid och inte ska jobba på ngt år! Blir det lägre avgift nu eller hur funkar det? Någon som vet?
Kramar Pauline
kontakta kommunal och sen kommunals a-kassa
och fråga... Jag fick inte skriva färdigt för en klågingrig lite herre
inte medan du ÄR gravid-som föräldra ledig är den väl något lägre.....men det är väl ändå runt 500 kr/mån!
Är du arbetslös är det lägre avgift men sen när du är mammaledig är det samma avgift som om du arbetar. Men ring kommunal så kan du få reda på mer
ja,kanske är det samma då man är mammaledig?
det är i alla fall rätt DYRT kan jag tycka.....
jo,nu kom jag på att det ÄR ju inget billigare för mammalediga....
Jag har fast tjänst på 100%, men är nu sjukskriven tom. 10 maj och går på havandeskapspenning from. den 11 maj. Har BF den 10 juli!
men man betalar ju efter vad man "tjänar"! så det beror ju på hur hög FP man har o hur många dar man tar typ!
jag bet.444kr/mån.
Oki...så de blir ingen förändring alls av det då? Hade för mig det.....
vid sjukpenning samt FP är det vanlig avgift! kollade just på pappret!
Oki....attan också!
Ebben: Precis man betalar ju efter hur mycket Fp man tar ut. Men det är sjukt att det är samma när man är mammaledig som när man arbetar tycker jag.
Bolibompa79: Ok vet inte riktigt när det gäller sjuksrkivning och hp men ring dem nu o hör. Förstår att du vill veta så man har lite koll
japp-det är sjukt!
Gå ur facket det är ett värdelöst påfund... Fundera på hur mycket pengar du lägger på det genom åren i förhållande till vad du får ut av det. Löneförhandla gör man bäst själv!
Men var med i A-kassan, det är viktig!
appius81: E du från Varberg?
Bolibompa79: Nä jag bor i Bohus och det ligger 1,5 mil utanför Göteborg. Men födde på Varbergs sjukhus. Riktigt fint faktiskt. Är du från Varberg?
appius81: Jag bor utanför Varberg! Var inne och tittade på din presentation, det var därför jag undrade eftersom det stod att du födde i Varberg! Hur kom det sig?
Bolibompa79: Ja jag förstod nästan det eftersom det står i min pres! Det är så hög belastning på sjukhusen i Göteborg så vi blev hänvisade till Näl i Vänersborg. Då blev det Varberg istället, dels för att det är bättre väg ner dit men även för att en vän till mig bor där så min sambo kunde övernatta ifall han inte fick stanna på bb över natten. Sen fick man ju vara där hur länge an ville. Blev inte hemkörd