• Bubbilub

Dopkläder för förälder?

Jag undrar vad ni som föräldrar, då framförallt mammor, har på er på era barns dop. Själv är jag sugen på att ha en klänning, men vet inte riktigt hur jag ska lösa det med amningen då. Finns det någon som har sett en "amningsklänning"? Eller har någon idé på hur man skulle kunna lösa det med att få ut brösten på ett smidigt sätt? Jag funderar på att sy en klänning själv eftersom jag tror att det kan bli svårt att hitta, men jag har inte riktigt klurat ut hur den skulle kunna se ut för att jag ska kunna amma.

• Svar på tråden Dopkläder för förälder?
  • williewillie

Jag hade en finfin klänning med smala axelband som var avtagbara, dragkedja i sidan, kunde lätt öppna dragkedjan en cm så lillen kunde äta! När jag gav honom mat hade jag en sjal så det blev lite diskretare. Perfekt! Kan maila dig en bild på klänningen om du vill..

• Bubbilub

Tack, gärna, jag har skickat ett mess till dig med min mailadress.

• Bubbilub

Charlie Bravo, var det en speciellt uttalad dopkjol, eller bara en vit kjol? Vad hade du till det?

• lilla trollets mamma

tips är att sy omlottklä ning, lätt att justera då och ganska lätt att sy.

• Ellpi

Har lagt in en bild i mitt galleri. Klänningen syns bara lite men som du ser är det knappar så det var bara att knäppa upp ett par och amma.

• Ellpi

La in ett par bilder till där man ser lite bättre...

• saaandra86

När vi döpte vår dotter så hade jag på mig en svartvit klänning/tunika som var omlott över brösten. Det gick jättebra att amma och det var ingen ammningsklänning. Jag köpte den på Lindex.

• Majjss

jag kommer nog att ha en omlottklänning tror jag...
    har dop nästa helg, så jag har inte helt bestämmt mig än

• Bubbilub

Tack för alla tips! Nu har jag lite idéer i alla fall! Vi får se var det slutar... :)

• Ellpi

ojdå låg visst lite annan skit i galleriet också, lite förvirrat kanske...nu är det bara bilder på klänningen

Svar på tråden Dopkläder för förälder?