• Minialp

Bröllopstårta, pris per bit?

Någon som har en susning om vad bröllopstårtor brukar kosta per bit? För visst brukar det väl vara så att man beställer antal bitar?!

• Svar på tråden Bröllopstårta, pris per bit?
  • Jag är den bästa mamman dom har

ja man beställer antal bitar och det beror på vart man bor och villket konditori eller vem som bakar den men mellan 25 kr upp till 40 kr är nog ganska normalt

Jag är den bästa mamman dom har
  • Linda1976

Är det bröllopstårta kostar det genast dubbelt upp typ.

Nu gifte ju jag mig iofs för 4 år sen, men tårtpriserna har väl inte skenat precis.

Vi sa som det var, att det var till bröllop och fick kolla på en massa bilder, men det slutade med att vi valde en av deras klassiska tårtor i våningar. Lika snygg (om inte snyggare) som bröllopstårtor, men ½ priset.

Kostade 27:-/bit.

Min smak är mycket enkel, jag nöjer mig enbart med det bästa.
  • Minialp

Ok! Tackar för svaren, då har man ett litet hum om d..

• Frostizz

Det du kan göra är att inte nämna att det är till ett bröllop.. utan till en vanlig fest. Typ jubileum el nått. Köp brudparet själv om du vill ha d på.
    Men annars är d som dom andra säger.. dubbelt upp för bröllop.. Allt från 20- 45 kr per bit beroene på vilken sort o hur mycket jobb d blir.
    Iallafall här uppe där vi bor.

• Linda1976

Frostizz: Det spelar ingen roll ifall man säger att det är till bröllop, ifall man väljer tårtor ur deras vanliga sortiment, då är priset samma oavsett ändamål.

Kan vara bra att säga att det är till bröllop, så att det garanterat inte missas. Jag menar - till en fest döööör man inte om det blir fel, men missas en tårta till ett bröllop - ja, då självdör man !

• brünnhilde

Vi betalade 40 kr biten.

• Frostizz

Jo du, jag har varit m om d själv.
    Dom la på för att d var ett bröllop. Dom beställde först vanliga frukttårtor. Od var inga problm sen fick dom höra att det var till ett bröllop o då ändrade dom priset.
    Jag är själv i branchen o vet självklart att alla inte gör så. Men det förekommer.
    Likadant m buketten o blommorna till det. Säger man att det är bröllop så blir det genast dyrare..

• Linda1976

Men ändra priset, efter att beställningen är gjord verkar ju skumt? Det får man väl inte ens

Jo, blommor kan verkligen skena i pris, om man ens andas ordet bröllop...

• Tjej 83

jaa de är säkert så men tårtor som med blommor att de kostar dubbelt. ni har la sett priset på blommor på alla hjärtans dag. svindyrt..
    så tårta är nog samma.

kan man be ett bageri baka en tårta efter egen bild? hitta såååå fina från usa..

• Linda1976

Ofta så är amerikanska tårtor gjorda på annat vis. Inte med grädde/marsipan utan med äckligt smörkräm.... Därför är de så fina Men inte så goda!

Men vissa ställen bakar ju även amerikanska tårtor.

Ultimate cake tex.

• MajaLarsson

om du bor nära hjo i skaraborg så kan man köpa tårtor av en tjej, tror det va under 20:- biten!
    *jättebilligt*

man får även komma dit å smaka på 3 tårtor man valt själv å så!

Svar på tråden Bröllopstårta, pris per bit?