Giftiga växter i trädgården?
Hej!
Har precis blivit med trädgård och undrar nu om ni har giftiga växter i trädgården där era barn leker?
Ska man helt vara utan dem eller går det att lära barnen att inte äta av dem? Hur gör ni?
Hej!
Har precis blivit med trädgård och undrar nu om ni har giftiga växter i trädgården där era barn leker?
Ska man helt vara utan dem eller går det att lära barnen att inte äta av dem? Hur gör ni?
Ja jag har både stormhatt som antagligen är det giftigaste man kan odla, änglatrumpeter, fingerborgsblommor, gullregn osv osv. Jag tycker inte att man skall behöva ändra hela huset och trädgården för att man får barn.
Har iofs inte heller spisskydd, tippskydd, kökslådelås och allt vad det heter.
Nej, varför skall barnen äta något som inte ser gott ut, och inte heller smakar gott. Det är kanske en halv sommar som småbarn har den åldern då dom skall stoppa allt i munnen, och då brukar grus vara godare. Sedan lär dom sig snabbt att gå till morötterna, jordgubbarna och vinbären om dom vill äta något i trädgården.
Med andra ord, jag tycker inte att du skall oroa dig, håll ett öga på barnen först och se vad dom stoppar i munnen, antagligen kommer dom att tycka att växterna är ganska ointressnta.