Pendlingstid i Stockholm
Du som bor och jobbar i/omkring Stockholm - hur lång tid tar det för dig att åka till/från jobbet? Hur lång tid skulle du max kunna tänka dig att åka för att ta dig till jobbet?
Du som bor och jobbar i/omkring Stockholm - hur lång tid tar det för dig att åka till/från jobbet? Hur lång tid skulle du max kunna tänka dig att åka för att ta dig till jobbet?
bodde i östertälje.. jobbade i kungens kurva.. 70min med pendel o buss (vi huddinge)
karinagumman: Enkel väg eller t/r?
Har haft som längst 1½ timme ungefär, enkel resa.
enkel
Bor söderort och jobbar i Solna, tar ca en timme dörr till dörr, då går jag också 20 min till pendel, sen t-bana.
Vill ha max en timmes resväg, helst kortare.. men vad gör man..?!
Jag bor i Johanneshov/Hammarbyhöjden och mitt arbete ligger i Spånga .
Först atr jag tunnelbanan in till city T-centaralen tar ca 15 min max sen tar jag pendeln tar ca 10 min sen e jag nästan frame på mitt jobb ligger jätte nära stationen .
Tack för era svar
Det är nämligen så att vi ska flytta till Södertälje ganska snart och jag söker jobb i både Södertälje och Stockholm för att vara säker på att jag har något att göra när vi flyttar ner. Nu har jag blivit kallad på 3 intervjuer för jobb inne i stan och pendlingstiden kommer att bli ca 1 timme enkel väg. Men jag misstänker att det inte är så ovanligt därnere
jeeri74: Ja, vad gör man? Man måste ju ha en inkomst liksom
MammasÄlsklingar: Lyx!
Mm.. men alltså jag skulle lätt kunna pendla 1 tim .. det e super vanligt här nere .
Bor i Nortälje, pendlar till Upplands Väsby. Tar ungefär två timmar enkel väg från dörr till dörr med SL. Kommer dock inte att funka när jag får barn.
Pumpkin, med pendeln är du ju kanske smidigt inne i Sthlm från Södertälje, du behöver ju inte byta och hålla på. Kan dock vara ganska mycket folk (men du går ju på i början av linjen) och det är ju inte alltid de går i tid.. hm.. Fast sista veckorna har varit bra.. ;)
Man kan ju passa på att läsa eller nåt (vilket jag aldrig hinner hemma).
Lycka till på intervjuerna!
MammasÄlsklingar: Ja, en timme är ju överkomligt faktiskt, i alla fall för mig som får åka tåg (hatar buss) Man kan ju passa på att läsa en bra bok eller så
Archandra: Ja, från Norrtäljeområdet är det ju många som pendlar in till stan. Många i byn där mina föräldrar bor (Edsbro) pendlar och det tar ju 1-2 timmar.
jeeri74: Ja, det är skönt att det blir att åka från ändstationen faktiskt Sen är det bara att hoppas på att tåget går i tid
Vill inte pendla mer än 45 minuter (kort i Stockholm) och nu har jag ca.30 minuter dörr-dörr (20 minuter på pendeltåg). Därför får vi också bo kvar i vår pyttetvåa då våra jobb ligger åt helt olika håll.
knorpan: Jag hoppas att jag får jobbet som ger ganska precis 45 minuters pendlingstid, men 1 timme är nog min smärtgräns
Pumpkin, lycka till med intervjuverna.
Pendeltågen kan vara lite lynniga (minst sagt). Kommer det några snöflingor stannar allt av. Ramlar det 3 löv på spåret stannar allt av. Suck. Men för det mesta går det hyggligt bra
knorpan: Tack!
Hehe, ja, det är spännande med lokaltrafik i Stockholm, minst sagt