• Pumpkin

Pendlingstid i Stockholm

Du som bor och jobbar i/omkring Stockholm - hur lång tid tar det för dig att åka till/från jobbet? Hur lång tid skulle du max kunna tänka dig att åka för att ta dig till jobbet?

• Svar på tråden Pendlingstid i Stockholm
  • jeeri74

Bor söderort och jobbar i Solna, tar ca en timme dörr till dörr, då går jag också 20 min till pendel, sen t-bana.

Vill ha max en timmes resväg, helst kortare.. men vad gör man..?!

• MammasÄlsklingar

Jag bor i Johanneshov/Hammarbyhöjden och mitt arbete ligger i Spånga .
    Först atr jag tunnelbanan in till city T-centaralen tar ca 15 min max sen tar jag pendeln tar ca 10 min sen e jag nästan frame på mitt jobb ligger jätte nära stationen .

• Pumpkin

Tack för era svar
    Det är nämligen så att vi ska flytta till Södertälje ganska snart och jag söker jobb i både Södertälje och Stockholm för att vara säker på att jag har något att göra när vi flyttar ner. Nu har jag blivit kallad på 3 intervjuer för jobb inne i stan och pendlingstiden kommer att bli ca 1 timme enkel väg. Men jag misstänker att det inte är så ovanligt därnere

jeeri74: Ja, vad gör man? Man måste ju ha en inkomst liksom

MammasÄlsklingar: Lyx!

• MammasÄlsklingar

Mm.. men alltså jag skulle lätt kunna pendla 1 tim .. det e super vanligt här nere .

• Archandra

Bor i Nortälje, pendlar till Upplands Väsby. Tar ungefär två timmar enkel väg från dörr till dörr med SL. Kommer dock inte att funka när jag får barn.

• jeeri74

Pumpkin, med pendeln är du ju kanske smidigt inne i Sthlm från Södertälje, du behöver ju inte byta och hålla på. Kan dock vara ganska mycket folk (men du går ju på i början av linjen) och det är ju inte alltid de går i tid.. hm.. Fast sista veckorna har varit bra.. ;)
    Man kan ju passa på att läsa eller nåt (vilket jag aldrig hinner hemma).

Lycka till på intervjuerna!

• Pumpkin

MammasÄlsklingar: Ja, en timme är ju överkomligt faktiskt, i alla fall för mig som får åka tåg (hatar buss) Man kan ju passa på att läsa en bra bok eller så

Archandra: Ja, från Norrtäljeområdet är det ju många som pendlar in till stan. Många i byn där mina föräldrar bor (Edsbro) pendlar och det tar ju 1-2 timmar.

• Pumpkin

jeeri74: Ja, det är skönt att det blir att åka från ändstationen faktiskt Sen är det bara att hoppas på att tåget går i tid

• AstraTrillian

Vill inte pendla mer än 45 minuter (kort i Stockholm) och nu har jag ca.30 minuter dörr-dörr (20 minuter på pendeltåg). Därför får vi också bo kvar i vår pyttetvåa då våra jobb ligger åt helt olika håll.

• Pumpkin

knorpan: Jag hoppas att jag får jobbet som ger ganska precis 45 minuters pendlingstid, men 1 timme är nog min smärtgräns

• AstraTrillian

Pumpkin, lycka till med intervjuverna.

Pendeltågen kan vara lite lynniga (minst sagt). Kommer det några snöflingor stannar allt av. Ramlar det 3 löv på spåret stannar allt av. Suck. Men för det mesta går det hyggligt bra

• Pumpkin

knorpan: Tack!
    Hehe, ja, det är spännande med lokaltrafik i Stockholm, minst sagt

Svar på tråden Pendlingstid i Stockholm