• törnrosen

knakar i axeln?

min 8 veckors bebis knakar i axeln ibland när jag lyfter henne eller när hon själv rör den (ca 3 g/dag). kan det vara att den gamla myten "hon växer så det knakar" stämmer in på henne. hon har ökat 2 kg sedan hon föddes (2,6 till 4,6). har ni varit med om att barnet knakar i kroppen?

• Svar på tråden knakar i axeln?
  • tessilago

Min dotter är likadan. Hon är 6 mån nu och det har alltid knakat i hennes axel. Men det är nog inget farligt...hon får ju inte ont.

• Nenne 71

Hade aldrig hört talas om det innan jag fick min son. Ibland knakade det i ryggen på honom och jag blev orolig. Frågade på BB och dom sa att det brukade knaka i bebisar.

• törnrosen

skönt å höra att det finns flera knakande bebisar. man är ju orolig att hon skulle ha något fel i lederna.

• Flikkan84

Min kille är snart fyra månader å det knakar fortfarande i honom.. hos honom är det dock foten som knakar...

• Lovhogen

Min tremånaders dotter knarar överallt... nästan :) det är helt normalt sa barnläkaren då vi var på BVC-kontroll. Jag blev som du lite skraj när det knakade i axeln då jag lyfte upp henne en dag.
    Men var lugn!

• Sarli

Min dotter knakar också, fast i skulderbladen/ axlarna när jag lyfter henne, men det är väl att det sträcks ut när man lyfter henne. Det knakar ju även på oss vuxna ibland (eller ofta) när vi sträcker på oss. Så det är väl normalt.

• skoggie

helt normalt.. det SKA knaka..;) tänk när det knäcker till i nacken istället!! det hände på min son när han var 4 veckor.. jag trodde han hade brutit nacken.. usch så rädd jag blev..men det var ingen fara såklart..=)

• Majan78

Skönt att höra att det är fler... det knakar i skulderbladen på sonen, och när jag nämnde det på läkarkontrollen på BVC fick jag inget svar, så det är bra att höra att det är som det ska....

Svar på tråden knakar i axeln?