• Norrlandstösa

Ont i mellangärdet, känns som stopp!

Har under dagen haft en fruktansvärt olustig känsla i mellangärdet. Det känns som om jag ätit för fort och maten inte riktigt hinner undan innan nästa tugga sväljs fast jag inte ätit fort eller svårsmält mat.
    Har försökt tvinga fram "rapar" men det hjälper inte.
    Det hjälper inte att dricka eller äta något. Det är precis som om något fastnat på tvären strax mellan brösten, vid bröstbenet/mellangärdet. Gör ont också och är en olustig och obehaglig känsla. Mår inte illa, känner inte att jag vill kräkas men har ingen hunger...

Någon som upplevt liknande känsla i slutet av grav?
    Jag är i v. 35+3...

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-04-20 18:25:33:
    Nu har jag också börjat få ömma revben, alltså det gör jätteont om jag trycker försiktigt mellan brösten på benen. BM sa idag att hon inte trodde det var någon fara men va tusan, kan ju knappt äta!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-04-21 10:49:41:
    Var på förlossningen igår eftersom de ville jag skulla komma upp så de fick kolla så inget var fel med barnet.
    Såklart hittade de inga fel och barnet mår bra, vilket är huvudsaken. Känslan känns bättre idag. Åt väldigt långsamt!
    De tror i första hand att det är en irritation eller en infektion men ville jag skulle avvakta till på måndag. Finns problemen kvar då blir det gastroskopi

• Svar på tråden Ont i mellangärdet, känns som stopp!
  • Robyn

Hej, jag känner ungefär likadant. Tror att det är magkatarr (?) som plötsligt har kommit. Är i vecka 34. Kanske beror det på bebben och att den trycker på magsäcken? Håller med om att det är obehagligt. Tog precis en samarin (som inte hjälpte).

• Norrlandstösa

Okay ja då är det väl ingen mening med en Samarin då
    Ja det är en skum känsla...känns som man ska få upp något fast man inte mår illa..

• Robyn

Känns som jag har en klump i mellangärdet.

Stackars oss!

• Norrlandstösa

Ja faktiskt synd om oss

• cirkuspuman

Jag har oxå känt så och oftast på kvällen dock så är mitt iaf inte magkatarr då jag har haft det sedan 10 år (och det gör ONT)
    Jag håller med om att det känns som om nåt fastnat....tyckte först att det hjälpte att dricka ett stort glas vatten men sen kom det tillbaka

♥ (¯`°?.¸ ♥ Nova nov-04 ♥ Noel feb-06 ♥ bebis i magen bf 18/8 ♥¸.?°´¯) ♥
  • Norrlandstösa

Ja det är som sagt en skum känsla. Har det fortfarande och hade lite problem att somna igår för hur jag än låg så kändes det
    Ringer MVC nu för att se om det är något vanligt förekommande. Hade dock inte detta med första barnet...

• Norrlandstösa

På MVC sa hon att hon trodde det kunde vara magsäcken som tryckte eller att något fastnat i magmunnen typ.
    Skulle ta en Samarin o se om det blev bättre annars skulle jag vänta ett tag till men va tusan, idag är det värre. Är det stopp måste det ju bort!!!

Svar på tråden Ont i mellangärdet, känns som stopp!