Ont i mellangärdet, känns som stopp!
Har under dagen haft en fruktansvärt olustig känsla i mellangärdet. Det känns som om jag ätit för fort och maten inte riktigt hinner undan innan nästa tugga sväljs fast jag inte ätit fort eller svårsmält mat.
Har försökt tvinga fram "rapar" men det hjälper inte.
Det hjälper inte att dricka eller äta något. Det är precis som om något fastnat på tvären strax mellan brösten, vid bröstbenet/mellangärdet. Gör ont också och är en olustig och obehaglig känsla. Mår inte illa, känner inte att jag vill kräkas men har ingen hunger...
Någon som upplevt liknande känsla i slutet av grav?
Jag är i v. 35+3...
TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-04-20 18:25:33:
Nu har jag också börjat få ömma revben, alltså det gör jätteont om jag trycker försiktigt mellan brösten på benen. BM sa idag att hon inte trodde det var någon fara men va tusan, kan ju knappt äta!
TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-04-21 10:49:41:
Var på förlossningen igår eftersom de ville jag skulla komma upp så de fick kolla så inget var fel med barnet.
Såklart hittade de inga fel och barnet mår bra, vilket är huvudsaken. Känslan känns bättre idag. Åt väldigt långsamt!
De tror i första hand att det är en irritation eller en infektion men ville jag skulle avvakta till på måndag. Finns problemen kvar då blir det gastroskopi