• Anonym

hjälp!!!

ni som har haft klamydia med symtom har ni haft svårt att få barn sen?? vilka symtom hade ni??

har läst på 3 olika ställen nu att man till o med kan ha en "tyst" äggledarinflammation till följd av klamydia... är så rädd att något är fel på mig...

• Svar på tråden hjälp!!!
  • Hannah76

En obehandlad klamydiainfektion kan leda till äggledarinflamation, vare sig man haft symtom eller inte. Gå o testa dig om du misstänker att du har en infekton. Har du behandlats för klamydia o är orolig för att dt har blivit komplikationer, så gå o prata med gyn eller bm.

• Anonym

jag har haft klamydia för ca 1 år sen.. har ingen nu... blev behandlad ca 1 månad efter att jag antagligen fått klamydian.. misstänkte det pga tjocka illaluktande flytningar..är nu rädd att jag typ har fått fel påäggledarna eller nått. läste detta

" Ett ytterligare problem är att en äggledarinflammation orsakad av klamydia i 75 procent av fallen inte ger några märkbara symtom. Man kan alltså ha en allvarlig infektion utan att veta om det. Det gäller också själva klamydiainfektionen, där 70?80 procent av kvinnorna inte har några symtom."

• Hannah76

Beställ tid för en undersökning, så slipper du oroa dig. Risken finns ju alltd, men det är dumt att oroa sig i onödan. Många får ju klamydia, men de flesta får inte äggledarinflamation.

Svar på tråden hjälp!!!