• Anonym

Hur upptäcker/avslöjar man en som är otrogen?

Hej

Är det nån som vet hur man upptäcker och avslöjar en person som är otrogen?

Hur kom ni på er partner om denne har varit otrogen?, hur avslöjade ni denne?. Har fattat att man kan inte fråga en som är eller har varit otrogen om denne har varit eller är det, så min fråga är nu. Hur avslöjar och upptäcker jag om min "bättre hälft" är otrogen?

• Svar på tråden Hur upptäcker/avslöjar man en som är otrogen?
  • RonjaRovardotter

Vad får dig att tro att han varit otrogen? Alltså vad är det som gör att du misstänker det ens?

• Sofis

Kika i partnerns mobil, ett bra sätt att se om han/hon försöker dölja något. Och tänk på att kolla där man ofta kan glömma att radera, typ sända meddelanden, mottagna leveransrapporter och sånt...

• Anonym (:::)
    Nya vanorStändigt telefonen brevid sigÖvertidMer mån om sitt utseendeSvår att nåNya sexvanorÄndrat beteende gentemot digAndra tider vid datorn, nya kontakter om han har msn, icq med mera
  • Anonym

jag upptäckte det via mailen. Han satt alltid länge vid datorn. Och det visade sig att han han hade kontakt via MSN oxå.
    Sen var det en magkänsla.

• Anonym

Ronjarovardotter: Beteendet

Sofis: Partnern håller den tajtare än ett barn håller snuttefilten :)

Anonym(:::): Alla dem tecknen finns....

Anonym: Min magkänsla säger likaså. Man vill inte tro på den, men fattar att man har nog rätt ändå. Jag tror min partner har flera mailkonton och msn konton. Och sen så nu helt plötsligt sen jag kom på partnern att mest troligt så hade denne en "chatkompis" som träffats på mp eller liknande, så lade partnern till sitt lösenord så att man kan gå in och kolla mailen. Och som partnern sade att denne hade träffat för ett år sedan innan vi träffades, men texten var skriven i presens från chatkompisen till partnern. Partnerns konversation fick jag inte se, detta då mailet hade raderats. Förut var det topsecret med både mail och msn, men nu är lösenord och användarnamn i bockat, att gå in och kolla gör jag inte då jag inte vill kränka integriteten eller vara nyfiken och svartsjuk för att inte tala om knäcka förtroendet. Så mycket som inte stämmer för en som annars är så hemlighetsfull, varför börja visa sin mail om man inte ville dölja nåt. Då är det bättre att visa det man kan och vill visa och sen ha det andra dolt. Så verkar otrogna och bedragare funka, med rökridåer och skenmanövrar alltså.

• Anonym (ledsen)

I mitt fall hittade jag ett sms..
    bor ni ihop? har ni hemtelefon eller har han mobilabonnemang? Många gånger får man ju specifikationer som visar telenr som är ringda

• bellanbus

Magkänslan brukar säga det mesta!!!!

• Anonym (A)

Via tips från exet till den han bedrog mig med. Det visade sig då att min mans mobil var full av sms... jag hade aldrig tänkt tanken att snoka där själv men med facit i hand gjorde jag rätt.

• GanS

Visst kan man fråga!

I och med att han redan ljugit om vissa saker, som du upplever det, (kommunceringen med chatkompisen) så har väl han egentligen brustit i respekt och inte direkt visat ett förtroende?? KAN ju vara så att du har fel och han även vill visa dig att det verkligen inte är något?? Att han litar på dig helt och fullt och vill att du gör detsamma...

Svaret man får kan ge antingen bekräftelse, mer misstankar eller radera ut oron.

Och sedan till lite OM du nu har rätt eller absolut måste göra saker för din egen skull:

Att visa mailen kan som du uttrycker vara en överdriven sak just för att det sker något.. men det kan ju "bara vara" på nätet? Eller?

har han flera konton? Kolla när du startar upp MSN. Finns det fler konton så ska du kunna välja olika konton vid inloggning om dom finns inlagda på er dator... finns sökväg för det så du kan kolla på annat sätt...

Sökväg (Om ni har XP på datorn):
    C:\Documents and Settings\"Namn på användarkontot"\Mina dokument\Mina mottagna filer\"namn på MSN-kontot"\

Där hittar du installerade MSN-konton på datorn OCH meddelandehistorik...

Eller så kräver du att få se kompisens meddelanden om det nu är så oskyldigt.. för finns hans kvar finns chatkompisens ochså kvar... annat är Bullshit!
    Om du nu menar på MSN?
    Är det mail på MP så är det ju en sida för flirtar, kärlek och annat... en dajtingsajt med andra ord.. va fan ska man där att göra om man har förhållande??? och när man svarar där så kan man även infoga mailet man fått i det svar man skickar...

Listan och råden på det rent tekniska för att "forska" i datorn kan göras lång då inget försvinner OM man inte har mer kunskaper än en vardagsanvändare.

Men angående magkänsla...
    går ut oftare och "ska bara", drar sig undan din närvaro, "mystiska" samtal - lägger på när du kommer, byter rum när du kommer, "ingen" som messar eller ringer när du frågar, gör sig fin för att gå till jobbet - sådär lite extra, verkar "kär" men inte i dig.. kanske får täckning av kompisar... kolla till exempel med kompisar om han/hon säger att dom ska träffas eller fråga om du kan hänga med - om det är läge för det...

Antar att det är samma skitstil från killar som från tjejer???

Bättre att prata om saken och säga att du är orolig - OM du nu har fog att vara det?

Känns det fel i övrigt så prata ändå om dina tankar - är det inget och kärlek så ska man kunna prata om det.. annars? En fot i arslet om det är otrohet.. rakt av!

• Marketta

Det dar med rokridaer och skenmanovrar har du sa ratt i. Har varit med om detta ofattbara tva ganger inom ett ar nu - aldrig har det hant tidigare (vet inte vad det sager om mig men, men). Jag litar numera fullt ut pa min egen magkansla.

Ett tydligt tecken ar att de ar/ borjar bli valdigt tydliga med vart de ska, vem de ska traffa, vart de har varit etc; ge dig en massa extra info = double bluffing!

Annars ar det val mest att vara lyhord, hanger historien ihop om du fragar samma fraga flera ganger med ett par veckors mellanrum (latsas som om du plotsligt drabbas av daligt minne/ blivit tankspridd, eller att inte riktigt lyssna pa hans svar genom att syssla med annat medans han pratar med dig. Han kommer antagligen inte ens att marka det).

Kanner du att du har anledning att snoka sa sager jag bara: snoka pa for fasen. Och hittar du 'bevis' sa ar det bara att klippa rakt av, utan tvekan, tarar eller forlkaringar. Ja, det ar ju min asikt iallafall.

Hoppas verkligen dina misstankar inte ar befogade.

Svar på tråden Hur upptäcker/avslöjar man en som är otrogen?