Ni som haft ett enkelt bröllop. Berätta!
Hur planerade ni? Vad gjorde ni?
Kostnader? Behöver lite tips!
Hur planerade ni? Vad gjorde ni?
Kostnader? Behöver lite tips!
Hade inte själv ett enkelt bröllop, men ett tips kan kanske vara att bara ha lite fika och inte "riktig mat". På så sätt kan ni också slippa undan kostnader för kökspersonal.
Vi hade ett ganska enkelt bröllop,enligt mig.
Hade festen i en bygdegård, maten gjord av en kompis som är kallskänka, buketten gjorde jag själv (är florist), bandet var en bröllopspresent från svärfar, yngre tjejer som serverade och hjälp från och släkt och vänner.
Är helnöjd och kunde inte haft en bättre dag!
Vi var ca 70-75 personer och hela bröllopet kostade ca 30 000kr.
Vill du veta mer så är det bara att fråga!
Vi hade ett enklare bröllop.
Gifte oss då vi döpte vår andra son.
Ingen visste att det var bröllop åxå.
Hade ca 50 gäster och bjöd på smörgåstårta och vanlig tårta.
Vi hade bröllopskläder på oss.
Allt kostade ca 13 000
Då var det mat
kläder,ring,blommor,sång i kyrkan,presenter till brudnäbb,hår + lite annat åxå
Fråga gärna om det är nått.
Vi hade ett enkelt bröllop!
Vi gifte oss i Syafrika, bara vi två i hemlighet. Kombinerade även en smekmånad när vi ändå var borta.
Helt underbart. För jag gifte mig för min egen skull och inga andras.
Billigt blev det oxå.'
Hade en liten middags bjudning för dem närmaste vännerna när vi kom hem,.
Vi hade ett ganska enkelt bröllop nu i mars.
Vi var i en kvarterslokal där vi vigdes i ena rummet och hade festen i andra. Vi hade vanliga kläder, köpte ringarna via nätet och pappa som är begravningsarrangör fick buketten billigt från "sin" florist. Frisyr och sminkning (som jag är usel på) stod min svägerska för, de skjutsade oss även till vigseln samt tog bilder.De hade väldigt bra kamera (och eftersom vi ändå ville vara utomhus) så blev bilderna inte sämre än hos en riktig fotograf. Inbjudningarna köpte vi via nätet (300 för 20 stycken, men då hade vi tillval) samt placeringskorten gjorde vi i word och skrev ut på visitkortspapper.
Det dyraste vi hade var catering, men våra föräldrar ställde upp och betalade det så de skulle slippa laga mat
Vi hade först tänkt gifta oss på kommunhuset och sedan bara ha middag, men det gick inte närmaste släkten med på Vi var 32 personer totalt, då enbart den närmsta släkten och några vänner.
Finns lite bilder i mitt galleri.
Vi har det ganska enkelt, tror jag...
Fixar det mesta själva. Håller till i bygdegård, använder systers kompisar som "serveringsfolk", serverar smörgåstårta&plock-buffé samt struntar i allt vad bar heter, kör musik från datorn, filmas av min bror, fotas av i princip alla gäster, och lägger ner under 2000kr på alla kläder... Lägger de pengar vi har på det vi tycker är viktigt - att ordna en trevlig kväll för våra nära och kära.
30000 för 99 gäster är budgeten på.
Vi gifte oss enkelt i Svenska kyrkan på Teneriffa. Hade bara med oss barn + en flickvän, en familj till samt min svåger. Kyrkan fixade blommor och på kvällen åt vi alla på våran favoritrestaurang. Det var helt perfekt.
Totalt pris med frisör för mig och dottern, blommor, ring, hyrbuss, kyrkavgiften, mat och kläder slutade på under 10 000kr.
Allt var precis så perfekt som det bara kan bli.
Jag o min man gifte oss på Arlanda..en lokal lite längre bort, dit man blev skjutsad av Arlandas VIP ...kostade bara några tusen, o det var superhäftigt..enkelt men ändå maffigt. Blev behandlad som en drottning. Sen bar det iväg till Thailand.. =)
Vi kommer gifta oss den 13 juni i år. Vi gifter oss i stadshuset med föräldrar,syskon morföräldrar, barn närvarande. Har middag för de hemma hos oss på kvällen, köper hem indisk mat som vi älskar.
På lördagen efter har vi fest för våra vänner, kommer göra en buffé med sallad, paj etc. Har en bål där, övrig dryck får tas med av gästerna.
Kommer köpa nya vanliga kläder att ha, ett par helt släta titanringar ska vi ha. Gilla rinte alls stenar och guld så det passar oss perfa.
Tack för alla svar!
Vi har väl tänkt oss ungefär i samma stil som pippirollan, med kombinerat dop och bröllop men alla synvinklar är välkomna.
Jag är en sådan person som skyr allt vad stora och stela bröllop heter, särskilt om jag själv ska vara huvudperson (en av dem, i alla fall). Helst skulle jag vilja rymma någonstans och gifta mig i stillhet och sedan partaja upp mina vänner rejält men det går min sambo inte med på. Han vill ha vännerna med. Så jag får väl vika mig där. Men en informell och enkel bröllopsdag vill jag ha.