• CJK

Bra relationsbok?

Vi har en dotter på tio månader och jag och min man får inget riktigt flyt i vår relation. Vi trampar varandra på tårna, är lättirriterade och har svårt att hitta tillbaka till den där goa känslan. Jag efterlyser därför bra böcker om relationer, lite djupare böcker alltså fyllda med visdomsord som jag kan suga åt mig. Någon som har tips?

Jag är alltså inte intresserad av lustiga krönikor och glättiga böcker om kolik och sömnbrist utan vill ha lite mer djup.

Tips? Tack tack!

• Svar på tråden Bra relationsbok?
  • Alvi

... alltså... jag gillar Män är från Mars och kvinnor från Venus. Den kan upplevas rätt så glättig, men man får sig ett par riktiga aha-upplevelser... Man förstår den andra personen på ett  helt annat sätt...!

• CJK

Tack för snabba tips men Kapet - jag blev lite skeptisk till en bok av en "medial" författare. Är den bra alltså?

• kapet

Jag har inte själv läst det men känner en som gjort det och hon säger att det hjälpt henne mycket.
    Längst ner på sidan har en person skrivit RECENSIONER.Han/hon skriver att det är bra och rekomenderar boken.
    Sen kostar det inte mycket och kanske värt att prova.

• Lovia

AlF B Svenssons bok Håll kärleken levande innehåller korta texter om olika situationer en relation kan hamna i, på ett humoristiskt sätt. Bra som underlag till samtal.

Här hittade jag en sida med mängder av tips!
    www.relationer.info/index.php&file=index&func=display&ceid=15&meid=23

Själv har jag läst en toppenbok, men jag kommer inte ihåg vad den heter, återkommer om poletten faller ner!

• Lovia

Nu hittade jag den...
    McGinnis, Alan Loy
    Kärleksfaktorn

finns att köpa på begagnade böcker här på Internet för 35:-, han har också skrivit Vänskapsfaktorn...

• Rhea

Håller med sisu, den är verkligen BRA!

Svar på tråden Bra relationsbok?