Vad är folsyra?
Min läkare sa att jag skulle börja med äta det. Exakt vad är det? Kan det hjälpa till på traven att bli gravid? Jag köpte pillrena idag men har ej tagit någon än.
Min läkare sa att jag skulle börja med äta det. Exakt vad är det? Kan det hjälpa till på traven att bli gravid? Jag köpte pillrena idag men har ej tagit någon än.
Hjälper inte en att bli gravid. Utan det förebygger missbildningar och fosterskador som kan framkalla missfall.
Det är ett B-vitamin som är bra när man vill bli gravid ja. Det är dessutom viktigt under själva graviditeten. Brist på det kan orsaka missbildningar hos fostret
Folsyra är ett B-vitamin som finns naturligt i bladgrönsaker. Detta vitamin är extra viktigt för fosterutvecklingen direkt vid befruktningstillfället och under graviditetens första månader.
Kvinnor som planerar graviditet rekommenderas inta minst 400µg folyra per dag. Gravida och ammande rekommenderas likaså av Socialstyrelsen att öka sitt intag av folsyra till 500 µg per dag. Folsyratabletten är anpassad efter denna rekommendation för gravida och ammande.
Okej tack för era svar. Det står en tablett om dagen på kartongen så antar att det är en vanlig dos som alla äter?