• moondaisy

Tvätta badrumsmatta??

HJÄÄÄLP!
    Har råkat ut för en sån där svampig, mjuk, plastaktig, heltäckande badrumsmatta, ni vet som är nästan som hål i, som om den var vävd av tjocka skumtrådar...
    Gud vad svårt det är att förklara... Hoppas nån vet vad jag menar!
    Frågan är iallafalll om denna otäcka skapelse går att tvätta i maskin?
    Jag kan tyvärr inte slänga den, för den är inte min, annars hade jag lätt kastat den så fort o långt jag kunde. Men den tillhör dagiset där dottern går o den här veckan är det vår städvecka (föräldrakooperativ, med städinsats) så jag tänkte att jag skulle göra en välgärning och i allafall försöka få den LITE fräsch...
    Så - är det någon som vet om man kan köra den i maskin vore jag glad! ( )

• Svar på tråden Tvätta badrumsmatta??
  • Thursday

Hmmm, något osäker på vad du menar riktigt... kan säga att jag brukar köra "vanliga" badrumsmattor med sådant där gummi på baksidan i tvättmaskinen och det är inte bra för dem. Ett par gånger så är gummit alldeles klibbigt och släpper inte från golvet... men då köper man nya på Ikea!

• Skogsstjärnan

Vet inte riktigt hurdana du menar, men jag brukar nog tvätta mina i tvättmaskinen. Och SÅ dyra är de inte så man kan köpa nya efter några tvättar om de skulle bli dåliga... Men mina har inte blivit det ännu!!! Trots många tvättar på ett ganska skonsamt program...

Som nya!

Svar på tråden Tvätta badrumsmatta??